Brakar Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Ikke direkte fjell-relatert, men trenger et muskeldrevet fremkomstmiddel for hverdager i lavlandet. Sykkel med andre ord. Brukes stort sett til og fra jobb, 8 km hver vei på asfalt og grus. Den gamle sykkelen tenker jeg å pensjonere til rent vinter-bruk. Planlegger å gå for hybrid, kan gjerne være med fast gaffel. Har plukket ut 5 aktuelle sykler, men syntes det er vanskelig å vite hvem jeg skal gå for. Vet at jeg langt fra trenger det råeste av utstyr, men er glad i å gjøre en "god deal". Det er også viktig at gear og andre justerbare komponenter er stabilt/krever så lite vedlikehold og justering som mulig. Disse syklene har jeg plukket ut som mest aktuelle: bikeshop.no: Merida Dual Racing-D Hybrid kr 8.159,- bikeshop.no: Merida Speeder T3-D Sykkel 2014 kr 5.999,- sykkelsenteret.no: Hard Rocx Cross Machine C3 SL Disc 2014 kr 6.490,- sykkelsenteret.no: Hard Rocx Cross Machine C4 SL Disc kr 7.990,- sykkelsport.no: Giant Escape RX 1 (2012-mod) kr 6.999,- Ser også at XXL har 20 % rabatt på sin White hybride toppmodell, kr 5.599,- denne helgen. Dersom det er noen med habil sykkelkunskap der ute, hadde jeg satt pris på en tilbakemelding på hvilken sykkel/butikk jeg burde satse på. Siter
Larsdx Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Ville kanskje gått for den med landveisutveksling. Men har du vurdert cyclocross? Siter
Johan2000 Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Bland dom 5 som nämns i 1a inlägget så dominerar Hardrocx totalt. Giant har inte ens skivbromsar... XT eller LX växel i bak,.. Precisionen i växlingen sitter dock till största del i reglaget. Lite olika vikt (inte så noga, egentligen). 1500 NOK i pris. Jag skulle gått på den billigare och köpt ett vettigt styre istället för det raka som sitter på (någon form av mustache bar) och XT växelreglage. Båda dessa kommer dock att fungera bra som dom är, Det brukar dock vara lite bättre känsla i reglage och sådant på dyrare produkter. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Ikke direkte fjell-relatert, men trenger et muskeldrevet fremkomstmiddel for hverdager i lavlandet. Sykkel med andre ord. Brukes stort sett til og fra jobb, 8 km hver vei på asfalt og grus. Den gamle sykkelen tenker jeg å pensjonere til rent vinter-bruk. Planlegger å gå for hybrid, kan gjerne være med fast gaffel. Har plukket ut 5 aktuelle sykler, men syntes det er vanskelig å vite hvem jeg skal gå for. Vet at jeg langt fra trenger det råeste av utstyr, men er glad i å gjøre en "god deal". Det er også viktig at gear og andre justerbare komponenter er stabilt/krever så lite vedlikehold og justering som mulig. Disse syklene har jeg plukket ut som mest aktuelle: bikeshop.no: Merida Dual Racing-D Hybrid kr 8.159,- bikeshop.no: Merida Speeder T3-D Sykkel 2014 kr 5.999,- sykkelsenteret.no: Hard Rocx Cross Machine C3 SL Disc 2014 kr 6.490,- sykkelsenteret.no: Hard Rocx Cross Machine C4 SL Disc kr 7.990,- sykkelsport.no: Giant Escape RX 1 (2012-mod) kr 6.999,- Ser også at XXL har 20 % rabatt på sin White hybride toppmodell, kr 5.599,- denne helgen. Dersom det er noen med habil sykkelkunskap der ute, hadde jeg satt pris på en tilbakemelding på hvilken sykkel/butikk jeg burde satse på. Jeg ville lagt inn en tråd på http://www.terrengsykkel.no/ubb/ Det er en sykkelrelatert web-side. Personlig mener jeg at en hybrid bør være med stiv gaffel:-) Siter
Vagvær Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Om du klarer deg uten skivebremser synes jeg Nakamura Nitro 4 er ålreit. Funker godt både til jobben og som treningssykkel. Ganske fornuftig pris også. Stiv gaffel og rett under 10 kilo. Har ikke sett poenget med demping på en hybrid, den takler asfalt og grusveier utmerket. Hadde jeg syklet mye sti hadde det selvsagt blitt en terrengsykkel. Diamant har samme sykkelen med annen farge og annet navn. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.