Brekke Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Hei! Lurer på navn på de minst besøkte hyttene på hardangervida? De mest folke tomme områdene:) Siter
afe Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Dei mest folketomme områda er vest for Møsvatn og sør for Kvenna. Siter
GeirMU Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Denne?: http://www.dntsor.no/cabin.php?ca_id=2083 Ikke helt seriøst forslag, nei: Type: Nødbu Overnatting: Lite egnet Område: Tror du må kontakte DNT direkte for eventuell statistikk. Ville sagt ubetjent hytte med DNT-nøkkel langs en av de mindre populære rutene (edit: tror afe har rett). Men med små hytter er jo faren for trangt om plassen desto større om det plutselig skulle dukke opp en bøling. Siter
Brekke Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Skrevet 12. juni 2014 Eg e redde folkehavet, men fant ein anbelfaling. " Med start/retur på Hjølmo og ønske om spektakulær natur, også kupert, ville jeg kanskje lagt ruta lenger vest. Fra Hårteigen til Trolltunga vest for Tyssevassbu. Trolltunga er svært mye besøkt for tiden (jeg har dog aldri vært der). Dere kan likevel få litt av Kvennedalen f.eks. fra Litlos og ned til Hansbu og derfra til Sandhaug. Evt. til Besso (anbefaler å kikke innom der!). Dere kan nok også klare ned til Mogen også (bra mat der!), men det er langt ned dit gjennom Kvennedalen. " Så ska studera karte plassene og tidsløpe nå. Eg he 1 uga på meg så bør nok bare pakka me telte:) Takk for tips:) 1 Siter
NIH Skrevet 14. juni 2014 Skrevet 14. juni 2014 Var innom Stordalsbu mellom Mogen og Kalhovd i fjor vinter. Lite besøkt, såg det ut til ut frå protokollen. Men fin hytte i eit storlagent landskap. Lite vidde og mykje fjell. Elles er det nok som afe seier områda rundt Saurflott som er minst brukt. Truleg sidan DNT har ei sjølvpålagt (?) freding av dette området mot hytte- og ruteutbygging. Mi erfaring er at ein som regel ikkje skal langt unna merkaløypene før ein har fjellet meir eller mindre for seg sjøl. 1 Siter
Vvolsen Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Årbøkene til DNT har vel besøkstatistikk på hyttene? Siter
+Kaldenord Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Her kan du sjekke besøks statestikk på hyttene http://www2.turistforeningen.no/admin/statistikk2.php Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.