syrre Skrevet 7. juni 2014 Skrevet 7. juni 2014 Forventer selvsagt ikke all verdens kvalitet på smaken, men er glad i indisk og tenker at det kan være en artig variant på tur. Kommer sikkert til å kjøpe noen for å teste uansett, men er ute etter å høre om andre har smakt så jeg har en viss ide om hva jeg kan forvente. Siter
Oddbjørn Skrevet 7. juni 2014 Skrevet 7. juni 2014 Den er helt ok. Jeg er ikke noe glad i linser og det trakk litt ned for min del. Allikevel bedre enn chicken tikkaen til Mountain House (synes all kylling fra MH er seig om smakløst). Terningkast 4. Er du glad i litt sterk mat bør du ha med noe krydder i tillegg. Siter
koffar2 Skrevet 7. juni 2014 Skrevet 7. juni 2014 Enig med @Oddbjørn Helt OK, men linsene trekker ned. Gir den en svak 4`er Siter
syrre Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Skrevet 7. juni 2014 Æsj, linser ja - ser nå at det står listet som den 3. største ingrediens etter ris og kylling Takk for info begge to. Siter
tklami Skrevet 10. juni 2014 Skrevet 10. juni 2014 Syns den smaker ganske godt jeg egentlig. Linser liker jeg, så det gjorde meg ingenting. Så denne blir med på flere turer framover Siter
stianmedsekken Skrevet 10. juni 2014 Skrevet 10. juni 2014 Hvis du tar en god slump med Mango chutney oppi posen så blir det helt snadder:) http://www.stianmedsekken.net Siter
Lindap Skrevet 10. juni 2014 Skrevet 10. juni 2014 Linser er i hvert fall veldig indisk. Mange Indere er vegetarianere og spiser linser nesten hver dag, ifølge en indisk kollega av meg. Siter
eingunde Skrevet 10. juni 2014 Skrevet 10. juni 2014 Positiv overraskelse. God og mye smak. Linser helt greit. [emoji1] 1 Siter
HegeJohnsen Skrevet 10. juni 2014 Skrevet 10. juni 2014 Er ikke linser egentlig ganske smakløse i seg selv og tar dermed opp smak fra sausen de ligger i? Ser ikke problemet med linser og håper å få testet ut denne retten til helga. At den er glutenfri er et stort pluss for meg. At linser i tillegg er sunn mat gjør retten enda bedre i mine øyne Så nå gjenstår bare å smake! Siter
stianmedsekken Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Glutenfri er helt klart pluss for meg og som ikke har så mye å velge mellom pga Cøliaki. Skulle gjerne sett flere varianter fra Real uten gluten. Temmelig kanon lei lapskaus og orientalsk gryte:) http://www.stianmedsekken.net 1 Siter
Espensa42 Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Glutenfri er helt klart pluss for meg og som ikke har så mye å velge mellom pga Cøliaki. Skulle gjerne sett flere varianter fra Real uten gluten. Temmelig kanon lei lapskaus og orientalsk gryte:) http://www.stianmedsekken.net Både torskegryte og kebabgryte skal være glutenfri? Håper det - jeg har spist kebabgryta med god samvittighet, har også cøliaki. Jeg finner ikke orientalsk gryte noe sted, er det en gammel variant? Ellers helt enig, nesten alt av real turmat kunne så enkelt vært glutenfritt, bare ved å erstatte hvetemelet med noe annet. Unntaket er selvsagt pastarettene... Siter
tomgri Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Sjekket også på Drytech sine hjemmesider. Kebabgryte, lapskaus, torskegryte, tikka masala, kjøtt og gulasjsuppen er glutenfritt Var kun klar over lapskaus, kebabgryte og suppene. Så da kan samboeren få utvidet mathorisonten sin litt i alle fall Siter
Oddbjørn Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Kebabgryta er favoritten min blant de glutenfrie. Torskegryte var med på sin tredje tur i helgen før den til slutt ble spist, men den smakte ganske greit da så kommer nok til å kjøpe denne igjen. Siter
stianmedsekken Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Orientalsk gryte er glutenfri, men kansje de har tatt den vekk? Den var ganske god.. en god klatt smør oppi gjorde den helt knall. Synd at ikke det er mer å velge i for oss med cøliaki. Den torskegryten sliter jeg litt med personlig... Kebabgryten er bra, spesielt forsvarsvarianten på 800kcal http://www.stianmedsekken.net Siter
tklami Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 jeg kjøpte orientalsk gryte for bare en uke siden på xxl alnabru. om den er utgått eller ikke vet jeg ikke, men de hadde den ihvertfall inne der Siter
atari Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Orientalsk gryte er glutenfri, men kansje de har tatt den vekk? Den var ganske god.. en god klatt smør oppi gjorde den helt knall. Synd at ikke det er mer å velge i for oss med cøliaki. Den torskegryten sliter jeg litt med personlig... Kebabgryten er bra, spesielt forsvarsvarianten på 800kcal http://www.stianmedsekken.net Jeg kontaktet Drytech og fikk beskjed om at Orientalsk Gryte fases ut i løpet av året. Siter
stianmedsekken Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Jeg kontaktet Drytech og fikk beskjed om at Orientalsk Gryte fases ut i løpet av året. Aiiiii det er dårlige nyheter for meg Atari, men tusen takk for oppklaring. Det er den eneste jeg ikke har blitt dønn lei av. Merkelig at de tar bort en av de få glutenfrie sortene. Tror jeg beveger meg vekk fra drytech.. får tørke maten selv:) http://www.stianmedsekken.net Siter
HegeJohnsen Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Var på XXL Leangen i går og de har enda igjen orientalsk gryte for de som bor i Trondheimsområdet og trenger glutenfri Real. Siter
Fekis Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Har noen erfaringer fra sjokolademüsli. Er den god til å bruke som frokost? Siter
tomgri Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Jeg syntes sjokolademüslien var veldig god, sett bort i fra ettersmaken av billig sjokolade. Jeg kommer nok til å bruke denne som supplement til havregrøten på tur fremover. Siter
mittnavn Skrevet 4. juli 2014 Skrevet 4. juli 2014 Er det noen av dere som har erfaring med at dere blir dårlige i magen av real turmat? Hver gang jeg spiser dette blir jeg dårlig (luft i magen og kvalm noen ganger) Vi var en venninde gjeng som var på tur nylig og da ble alle dårlig etter måltidet selv om vi hadde forskjellige retter. Det begynner å bli litt ofte til at jeg tenker det er tilfeldig. Kan det være for lite vann i? Jeg har latt det stå å svelle i 10-15 min i tilfelle det er det som er problemet??? Siter
Catwoman Skrevet 4. juli 2014 Skrevet 4. juli 2014 Liker godt Kylling Tikka Masala - tipset med å addere mango chutney skal jeg prøve @ Mittnavn: Har egentlig ikke opplevd å bli dårlig etter å ha spist Real T, heller tvert i mot, hatt med Real T på langturer til bruk de dagene maten som er å få tak i (spes i Himalaya) er noe "tvilsom". Siter
Kjellis Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har heller ikke hatt noe mageproblemer av Real turmaten, @mittnavn. Siter
atari Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 @mittnavn: Har spist flere ti-talls Real og har aldri blitt dårlig eller kvalm av det. Siter
Vagvær Skrevet 5. juli 2014 Skrevet 5. juli 2014 Har en i familien som har litt sært kosthold (OK - übersunt), sånn rawfood-opplegg, og hun ble ganske dårlig i magen etter Real. Kan kanskje ha noe med om kroppen er vant til kraftfor? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.