Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bruke 3-4 dager på å utforske Finnemarka (Modum) i neste uke. Dette er et forholdsvis populært område i nærheten av Oslo, så jeg regner med at flere av forumets medlemmer har gått i området.

Grunnet hektiske dager har jeg ikke rukket å studere kart enda, men jeg vet at det er uttallige flotte vann i området. Fiske vil være høyt prioritert :) Jeg er i utgangspunkt ute etter tips til hvor jeg bør begynne ferden. Kjører bil fra Oslo. Hvor bør jeg parkere, og hvilke vann er fine å slå leir ved? :) Går gjerne et stykke for å komme unna de mest populære stiene.

Annonse
Skrevet

Jeg bor ved Finnemarka, og er litt kjent. Det første jeg vil anbefale. er å kjøpe Finnemarka kartet. Der er det mye informasjon om hele området, alt fra boplasser for finske innvandere, til bra fiskevann og type fisk og bestand. Du får ikke kjøre inn i Finnemarka, så du må parkere ved en bom. Men  det er milevis med skogsbilveier og mange bra fiskevann. Og det er minst en ulv, i Finnemarka. :) Det blir et stykke å gå fra bilveg/bom, så jeg anbefaler at du har med deg sykkel. Har ikke spesifikke fiskevann å anbefale, men kan gi gode tips for parkering og tilgang til Finnemarka fra Lier. Det blir også vesentlig kortere å kjøre, for deg. Send meg en PM, hvis du ønsker bistand.

Editt: Obs. på at mobildekning er varrierende, så deler av terrenget er uten dekning. Men fint område, selv om deler er ganske kuppert. Mange bra fiskevann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.