Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring om Shimano teleskop stang?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Shimano 7 fots teloskopstang, selvfølgelig er den ikke like god som en 4 delt, men syns den er mer en god nok. Den er liten og lett og tar enda mindre plass enn en 4 delt. Det som er negativt er at den tåler mindre, dro av topp ringen en gang jeg var litt uforsiktig, og den er litt stiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både 210 og 270 teleskopstang fra Shimano og er svært fornøyd med stengene.  På samme måte som trådstarter synes jeg det er veldig praktisk å transportere teleskopstengene i sekken i stedet for i ha dem i en stangpose på sekken, evt gå med dem i handa.  Dessverre satte det øverste leddet seg fast på den ene stanga og i arbeidet med å få det løs ødela jeg hele greia.  Så om det er en svakhet med stanga eller min handtering kan vel stilles spørsmål ved.  Jeg har i hvert fall til hensikt å skaffe meg en ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått at mange har problemer med at det siste leddet setter seg. Det er heller ikke det samme å fiske med teleskopstang, dårligere kastelengde, mer klumpete og har rett å slett ikke den samme følelsen under fiske, min mening iallefall.

Tar ikke mye plass å stroppe ei 3 eller 4 delt stang på utsia sekken vel. Nå finnes det og reisestenger som er både 5 og 6 delt og men det har jeg ikke erfaring med.

Når jeg går på fjellet og det ikke er milevis mellom fiskevann har jeg stanga ferdig oppslått på utsia sekken så det er kjapt å ta et par kast i ethvert vann.

Ser jo sikkert litt morsomt ut å dingle rundt med en 8-9 fots antenne stikkende over hodet, men det er jo bare gøy.

Så jeg vil jo virkelig anbefale å gå over til en "vanlig" stang. Men om du er satt på telskop virker det som det er mange her som sikkert kan gi deg gode tips.

 

Skitt fiske, tight lines!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også bare hobbyfisker, kun til mat ellers bryr jeg meg ikke. Har to av de Shimano teleskopene og er godt fornøyd. Passer til mitt bruk.

Kjapt å dra ut stanga og ta et par kast, liten og kompakt når pakket ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en 210ml. Greide knekke toppen, min feil da jeg lastet noe i bilen og stang lå uten futteral.

Den var ikke like god å kaste med som de 4 delte jeg har men god nok. Likte godt at den pakket lite. Det mest praktiske var at jeg kunne frakte den ferdig rigget med bomber i futteral siden det er plass til snella. Er stort sett i marka, dritt å gå med rigget stang når det er mye trær. Men denne lå i futteral klips på sekken. Bare å sette på ny mark ved neste vann å hive ut.

Kommer nok til å skaffe en igjen når jeg finner på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Blir nok bare teleskopstang,er bare hobby fisker,så de går fint med en litt "enkel" type stang (en så lenge ;) )

Tror nok du blir godt fornøyd, av teloskopstenger er disse av de bedre :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.