Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har skjedd med Bergtatt?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Det blir bare spekulasjoner Tom. Vi som driver Fjellforum tar beslutninger på et demokratisk grunnlag, og det gis alltid advarsler før en evt utestengelse. Uansett har du deg selv mest å takke for at du av og til havner i søkelyset. Det går faktisk an å føre en intens debatt uten at man trenger å slenge dritt om andre personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyngve, det er forskjell på å "havne i søkelyset" og å bli utestengt ved ip-blokk. Bare at du har vurdert det viser hvor syk du er. Det er tragisk at forum blir styrt av hjernedøde idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er helt vanlig i andre forum med folk som går over streken... :)

ew

Jeg håper ikke moderatorene tar sjansen på å bli sittende igjen med utelukkende trøtte og ukontroversielle folk som deg. Jeg har tross alt fått forum i Dagbladet - super reklame, spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke moderatorene tar sjansen på å bli sittende igjen med utelukkende trøtte og ukontroversielle folk som deg. Jeg har tross alt fått forum i Dagbladet - super reklame, spør du meg :)

Er det sexforum du driver med da siden dagbladet godtok deg? :)8)

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de liker å kalle gud og hvermann for rasist også. Mitt "det er deilig å få en pause fra globaliseringen" ble til "Sier nei til muslimer på vidda" :) Like etter fikk vi en påminnelse på hvorfor det er deilig å slippe muslimer av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de liker å kalle gud og hvermann for rasist også. Mitt "det er deilig å få en pause fra globaliseringen" ble til "Sier nei til muslimer på vidda" :) Like etter fikk vi en påminnelse på hvorfor det er deilig å slippe muslimer av og til...

Stemmer det, hadde faktisk glemt den :)

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fullstendig nøytral i denne debatten må jeg få legge inn en liten ytring etter flere eksempler på dårlig moderator-skikk.

Jeg synes det er helt vanlig og bra at moderatorer styrer debatten gjennom å slette innlegg og i verste fall stenge ute brukere. Dette skjer selvsagt i større eller mindre grad på en god og velbegrunnet måte - også her inne. Jeg skal ikke ta stilling til hvordan dette gjøres her på en god eller dårlig måte, men en generell betraktning mener jeg må gjelde her som overalt ellers: Moderatorer skal og må gå foran med et godt eksempel og behandle alle temaer og brukere likt.

Derfor finner jeg det underlig at f.eks dette temaet "Hva har skjedd med Bergtatt" får lov til å ligge under "Toppturer og tiderangling" - dette må da være fullstendig feil plassering. Og aller mest er det underlig at moderatorene bidrar med debatt fullstendig utenfor temaet. Hva har innlegg med betraktning om bruker "Tom" å gjøre under temaet "Hva har skjedd med Bergtatt"?. Her må moderatorene gå kraftig i seg selv for å holde Fjellforum oppe som et godt og seriøst forum for oss fjellelskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor finner jeg det underlig at f.eks dette temaet "Hva har skjedd med Bergtatt" får lov til å ligge under "Toppturer og tiderangling" - dette må da være fullstendig feil plassering.

Fint at du kommer med innspill på modereringene våre Magnus. Jeg er ikke moderator for dette temaet, men grunnen til at det ligger her er nok at nettstedet Bergtatt har/er en viktig kilde for de som driver med toppturer og tinderangling..

Og aller mest er det underlig at moderatorene bidrar med debatt fullstendig utenfor temaet. Hva har innlegg med betraktning om bruker "Tom" å gjøre under temaet "Hva har skjedd med Bergtatt"?. Her må moderatorene gå kraftig i seg selv for å holde Fjellforum oppe som et godt og seriøst forum for oss fjellelskere!

Det er nesten håpløst å splitte debattene hver gang de tar "feil" retning. Som oftest kommer de inn på rett spor igjen av seg selv 8)

Og ofte er det slik at personer her har en litt røff tone.. rett og slett fordi man kjenner hverandre litt godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor finner jeg det underlig at f.eks dette temaet "Hva har skjedd med Bergtatt" får lov til å ligge under "Toppturer og tiderangling" - dette må da være fullstendig feil plassering. Og aller mest er det underlig at moderatorene bidrar med debatt fullstendig utenfor temaet. Hva har innlegg med betraktning om bruker "Tom" å gjøre under temaet "Hva har skjedd med Bergtatt"?. Her må moderatorene gå kraftig i seg selv for å holde Fjellforum oppe som et godt og seriøst forum for oss fjellelskere!

En liten personlig ytring fra meg:

Ja, for all del, Fjellforum skal være et seriøst forum. Men vi må ikke gjøre det for seriøst, slik at det bare blir snakk om ruter og primærmfaktorer. Da blir det fort kjedelig, ettersom det finnes et hav andre kilder hvor man finner tilsvarende informasjon. Fjellforum er også en sosial lekeplass for fjellinteresserte og det er derfor ikke unaturlig at det oppstår intense debatter mellom brukere.

Avsporinger vil av og til skje, og det er en del av en dynamisk debatt. Men jeg er helt enig i at denne debatten mellom undertegnede og Tom gikk litt over streken. Men slik blir det ofte når aktive brukere av Fjellforum diskuterer seg imellom.

Magnus, du har vært bruker på Fjellforum i nærmere 2 år, men kun skrevet 13 innlegg (12 eksklusiv ovenfornevte innlegg). Andre brukere har skrevet flere hundre innlegg i tilsvarende periode. Jeg bruker å si at den som aldri gjør feil, heller aldri gjør noe. Derfor mener jeg at viktige bidragsytere på Fjellforum må ha lov til å gjøre en feil innimellom. Det gjelder både Tom og undertegnede. Det er tross alt dette som gjør Fjellforum interessant, nettopp at vi har en del aktive debatanter som diskuterer alt mellom himmel og jord (men først og fremst om fjell og friluft). Hvis jeg og andre brukere kun skulle benyttet Fjellforum til å innhente praktisk rute-informasjon, ville dette forumet fort blitt veldig dødt og kjedelig.

Men jeg tar din kritikk til etteretning, og vil heretter prøve å unngå altfor personlige debatter mellom undertegnede og Tom. Vi får ta de på PM istedetfor 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator må få lov til å ytre sin mening når det kommer til ufine personangrep (noe som i utgangspunktet ikke har noe på forumet å gjøre)

Mener å huske att de gangene Lyngve har vært inne og moderert så har han "signert" meldingen med "moderator". I diskusjoner signerer han med "Lyngve".

Jeg personlig har ingen problemer med å se om Lyngve uttaler seg på vegne av Fjellforum eller som privatperson.Hvis moderatorne ikke skal få skrive sin mening under sitt "nick" så gidder jo ingen å ta på seg ansvaret for den jobben.

Og da blir det mye "drittprat og ukoseligheter på forumet.

Er det det vi vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sikte på å føre mange intense personlige debatter med Lyngve her. Det er så kjedelig på pm 8)

Men ærlig talt - litt krangling, temperatur og fargerike karakteristikker er da bare moro. Tror ikke det er mange her som seriøst bærer nag til hverandre. Jeg er en av dem som kan ha en litt røff tone, men hvis jeg merker eller finner ut at noen blir såret av det, så farer jeg mer varsomt frem med dem. I denne tråden driter Kim seg skikkelig ut når han sier at gleden av at jeg ikke får se Bergtatt er nok til å legge ned siden. Han viser hvor smålig, selvhøytidelig og snever han er, og det synes jeg er kjempegøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Bergtatt. Men hva med Åke sin side? Den blir vel liggende?

Fine bilder der også, for ikke å snakke om alle listene. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mitt innlegg kunne kanskje få meg til å framstå som langt mer seriøs og fagididot i forhold til fjell og debatt enn sant er. Jeg ville egentlig bare få fram et lite poeng om at en lik linje på modereringen er viktig, og at man må passe seg for å gjøre slike forum for interne. Jeg mener å huske at temaer har blitt flyttet flere ganger her inne hvor "kategoribommen" har vært langt mindre enn i dette tilfellet og sett flere eksempler på debatter der innleggene har blitt veldig interne hvor man må kjenne godt til historien til hver enkelt debattant for å henge med.

Ellers er jeg selvsagt enig i at debatter tar av og må ta av, slik at både mer personlige "angrep" og innlegg litt utenfor tema er helt i orden og er i mange tilfeller med på å gjøre debatten friskere og bedre. Så for all del, jeg er helt enig i at det hører med i alle debatter, også for oss fjellelskere. Men når diskusjonen i dette konkrete tilfellet i flere innlegg dreier seg om hvorvidt "Tom" har fått blokkert sin IP osv. under temaet "Hva har skjedd med Bergtatt" under kategorien "Toppturer og tinderangling", fikk jeg veldig lyst til å si fra på en streng måte 8) Jeg fikk følelsen av at her bommes det på alle måter samtidig, spesielt når det er moderatorer som kjører store deler av debatten. Og det hjalp jo ser jeg, nå fant jeg temaet ganske så riktig plassert :P

Magnus, du har vært bruker på Fjellforum i nærmere 2 år, men kun skrevet 13 innlegg (12 eksklusiv ovenfornevte innlegg). Andre brukere har skrevet flere hundre innlegg i tilsvarende periode. Jeg bruker å si at den som aldri gjør feil, heller aldri gjør noe. Derfor mener jeg at viktige bidragsytere på Fjellforum må ha lov til å gjøre en feil innimellom. Det gjelder både Tom og undertegnede. Det er tross alt dette som gjør Fjellforum interessant, nettopp at vi har en del aktive debatanter som diskuterer alt mellom himmel og jord (men først og fremst om fjell og friluft). Hvis jeg og andre brukere kun skulle benyttet Fjellforum til å innhente praktisk rute-informasjon, ville dette forumet fort blitt veldig dødt og kjedelig.

Helt enig. Et "nakent" forum uten friske innlegg og debatter er kjedelig. Det samme gjelder Fjellforum. Men samtidig må man passe seg litt for å gjøre det så internt at man må kjenne historien til hver enkelt debattant for å komme med innlegg, da blir det fort litt sekt-aktig og slik sett dumt for forumet som kanskje mister nye debattanter og friske innlegg.

Når det gjelder antall innlegg vet jeg at 13 innlegg på 2 år ikke gir særlig til stemmerett på et slikt forum - det er rett og slett latterlig lite til å noe å si i denne sammenhengen - men samtidig må noen i blant tale minoritetsaksjonærenes sak også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line: Det var betryggende å høre.

Husker du forresten det bildet her? :wink:

Du har vel ikke sett det, men en av dere tok det...!

Hehe.. Husker det der.. Man møter folk i fjellet, og senere finner man ut hvem de egentlig var :) Husker ikke om det var jeg eller Line som tok bildet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.