atari Skrevet 21. mai 2014 Skrevet 21. mai 2014 Var innnom G-Max og kjøpte et par Real Pasta Bolognese og Pasta Provence i dag og ser at Drytech har begynt å oppgi saltinnhold på posene. Det syns jeg er bra! Jeg har sendt e-mail til de to ganger tidligere og spurt om å få vite saltinnhold uten at de har svart. Saltinnholdet i de to er: Pasta Bolognese: 3,7% Pasta Provence: 4% Den oppgitte prosenten gjelder havsalt og i tillegg står det buljong og andre ingredienser så det totale saltinnholdet er muligens høyere. Jeg tåler ikke mye salt og syns noen av Real-variantene er alt for salte. Derfor er jeg opptatt av dette Jeg har heldigvis funnet andre merker som både har mindre salt og smaker bedre men ikke til samme prisen (betalte kr. 29 per porsjon i dag). Siter
Humle Skrevet 22. mai 2014 Skrevet 22. mai 2014 atari skrev (På 21.5.2014 den 21.17): Var innnom G-Max og kjøpte et par Real Pasta Bolognese og Pasta Provence i dag og ser at Drytech har begynt å oppgi saltinnhold på posene. Det syns jeg er bra! Jeg har sendt e-mail til de to ganger tidligere og spurt om å få vite saltinnhold uten at de har svart. Saltinnholdet i de to er: Pasta Bolognese: 3,7% Pasta Provence: 4% Den oppgitte prosenten gjelder havsalt og i tillegg står det buljong og andre ingredienser så det totale saltinnholdet er muligens høyere. Jeg tåler ikke mye salt og syns noen av Real-variantene er alt for salte. Derfor er jeg opptatt av dette Jeg har heldigvis funnet andre merker som både har mindre salt og smaker bedre men ikke til samme prisen (betalte kr. 29 per porsjon i dag). Kan du fortelle mer om disse alternativene? 1 Siter
atari Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Skrevet 22. mai 2014 Humle skrev (På 22.5.2014 den 7.19): Kan du fortelle mer om disse alternativene? Sjekk "Den store dehydrert mattråden". Der finner du masse alternativer du kan prøve: http://www.fjellforum.no/topic/24007-den-store-dehydrert-mattr%C3%A5den/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.