Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur opp Fidjadalen til Blåfjellenden

Oddbjørn

Anbefalte innlegg

Planen var egentlig å ta en rundtur opp Fidjadalen, ned Røssdalen og tilbake til Frafjord igjen, men det var mye vann i elva og det fristet lite å krysse den.

Allikevel en fin tur opp til Blåfjellenden.

post-13206-0-53676900-1400414166_thumb.jpost-13206-0-18394800-1400414170_thumb.j

post-13206-0-19890700-1400414174_thumb.jpost-13206-0-64458600-1400414177_thumb.j

Mye vann i elva og vannet kom opp i ura nedenfor Månvannet.

post-13206-0-22378300-1400414257_thumb.j

Honeystoven gjør jobben, men litt for tregt om man er kaffetørst :)

post-13206-0-76374700-1400414444_thumb.j

Snøras i vinter har dratt med seg mye masse og kvestet mange trær

post-13206-0-42946800-1400414448_thumb.j

post-13206-0-72961000-1400414451_thumb.j

Blåfjellenden

post-13206-0-68170600-1400414454_thumb.j

Utsikt fra terrassen. Ble en times pause her i solveggen før jeg gikk tilbake igjen. Ingen folk på hytta, men møtte et par når jeg var på vei ned igjen rett ovenfor fidjafossen som skulle overnatte på Blåfjellenden.

post-13206-0-08450400-1400414610_thumb.jpost-13206-0-71192000-1400414690_thumb.j

Vis rapporten i Turkartet

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så hadde du alt lagt ut en rapport. Beklager, men jeg så først og fremst mitt eget innlegg....

Og hvordan kom du over elva ved Grønatjødnå. På bildet ser det rimelig vått ut. Jeg har snudd ved slik vannføring.

Og jeg ser du la teltet litt lenger oppe i forhold til hvor jeg pleier å slå opp teltet (under Månastødelen), var det andre som hadde tatt denne plassen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så hadde du alt lagt ut en rapport. Beklager, men jeg så først og fremst mitt eget innlegg....

Og hvordan kom du over elva ved Grønatjødnå. På bildet ser det rimelig vått ut. Jeg har snudd ved slik vannføring.

Og jeg ser du la teltet litt lenger oppe i forhold til hvor jeg pleier å slå opp teltet (under Månastødelen), var det andre som hadde tatt denne plassen?

Det gikk greit å gå tørrskodd over 10 meter lengre opp, men måtte da krysse ura der. Eneste bekken jeg ble våt var den mellom Fidjefossen og Litlestølen, der gikk det godt opp på leggene når jeg krysset.

Teltplassen ved elva var på vei ned så da tok jeg den første jeg fant etter å ha kommet ned til elva igjen.

Var et par som teltet ved Stølavika (samme plass jeg teltet første natta) som var på sin første telttur når jeg kom ned på lørdagskvelden. Så også et telt på sørøstsiden av Månvannet på vei opp på fredags ettermiddag. Ellers var det ingen andre telt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit å gå tørrskodd over 10 meter lengre opp, men måtte da krysse ura der. Eneste bekken jeg ble våt var den mellom Fidjefossen og Litlestølen, der gikk det godt opp på leggene når jeg krysset.

Teltplassen ved elva var på vei ned så da tok jeg den første jeg fant etter å ha kommet ned til elva igjen.

Var et par som teltet ved Stølavika (samme plass jeg teltet første natta) som var på sin første telttur når jeg kom ned på lørdagskvelden. Så også et telt på sørøstsiden av Månvannet på vei opp på fredags ettermiddag. Ellers var det ingen andre telt.

Så det er bare å gå litt lenger opp i ura, greit å vite. Takk.

Det er ikke ofte jeg har sett så mange teltere i Fidjadalen på en gang. Rene trafikkorken...

Jeg har kommet over bekken ved Litlestølene med stor vannføring, ved å krysse et stykke lengre oppe. Litt omvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare å gå litt lenger opp i ura, greit å vite. Takk.

Det er ikke ofte jeg har sett så mange teltere i Fidjadalen på en gang. Rene trafikkorken...

Jeg har kommet over bekken ved Litlestølene med stor vannføring, ved å krysse et stykke lengre oppe. Litt omvei.

Jeg så det på vei ned, men tenkte det gikk såpass bra opp at jeg ikke gadd, men klarte å ta inn mye mer vann andre gangen selv med tapede gammasjer, så burde nok tatt omveien. Fikk ihvertfall tipset de jeg møtte om at det var mulig da de ikke så særlig lystne ut på å krysse.

Hvilket telt er det du har med deg der?

Det er Helsport Fjellheimen 3 camp superlight. Første turen det har blitt med på. Godt fornøyd så langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Har lyst å gå fra Hunnedalen til Blåfjellenden førstkommende lørdag (31. mai) og så ned Fidjadalen til Månafossen på søndagen. Har du noen formening om det vil være gjennomførbart med tanke på vannføringen?

Mvh. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.