Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

skal til østmarka i juni men er usikker på hvordan jeg skal komme meg ditt med kollektiv, så er det noen her som har peilling på det ? :hyper:

Annonse
Skrevet

Som Larsdx ovenfor så tar t-banen deg opp til østmarka.

Om du tar Bane 3 - Mortensrud, så kan du hoppe av på alle stoppene fom Ulsrud og mer eller mindre labbe rett ut i marka.

Stoppene Bogerud eller Skullerud ligger nærmest skoggrensa.

Skrevet

ta  t-banen til skullerud. da har du 300meter til skogen

ellers går det buss dit også .

Men Skullerud, rustad saga  evnt  buss 501 Enebakk til Sandbakken så kommer du langt. 501 bussen kjører gjennom øst- og sør marka.

Om du har lyst å krysse Østmarka - ta buss til Enebakk - flateby eller Kirkebygen - og kryss over skogen - minst 1-2 dagers marsj avhengig av hvor mye fiske... .

Skrevet

Kommer an på hvor i Østmarka du skal. Du kan for eksempel ta bane til Furuset, Oppsal eller Mortensrud eller buss til Enebakk eller Rælingen..

Ville gått av på Haugerud i stedet for Furuset (Banen til Ellingsrud). Eventuelt til Trosterud for å gå inn ved Lutvann.

Skrevet

Ville gått av på Haugerud i stedet for Furuset (Banen til Ellingsrud). Eventuelt til Trosterud for å gå inn ved Lutvann.

Det kommer helt an på hvor i marka man skal. Man kan gå av på Tveita, Haugerud, Trosterud, Lindeberg, Furuset og Ellingsrudåsen. Jeg har brukt alle disse t-banestoppene for å komme meg til eller fra Østmarka. 

Skrevet

Det kommer helt an på hvor i marka man skal. Man kan gå av på Tveita, Haugerud, Trosterud, Lindeberg, Furuset og Ellingsrudåsen. Jeg har brukt alle disse t-banestoppene for å komme meg til eller fra Østmarka. 

Enig i det, men som tips til en som ikke vet tror jeg mitt svar er best...

Skrevet

Enig i det, men som tips til en som ikke vet tror jeg mitt svar er best...

Nei, Ellingsrud er best. Da kan man gå rett ut i marka. Dessuten en morsom trappetur opp fra tunnelbanen.

• Liker 1
Skrevet

Larsdx... Trodde du anbefalte Furuset, jeg...

Hvis du er ukjent, og starter fra Ellingsrud har du mange muligheter til å gå feil... Plutselig er du på Lindeberg i stedet for Mariholtet.

Skrevet

Larsdx... Trodde du anbefalte Furuset, jeg...

Hvis du er ukjent, og starter fra Ellingsrud har du mange muligheter til å gå feil... Plutselig er du på Lindeberg i stedet for Mariholtet.

Furusetbanen. Eller Mortensrudbanen. Mulig å gå feil uansett. Men fra Ellingsrud er det kanskje kortest vei av alle tbanestopoeme i marka ?) og dessuten kommer man raskt inn til områder jeg synes er ganske fine.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.