Gå til innhold
  • Bli medlem

Verner marsjstøvler (fra Fristads). Advarsel-

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er et varsel til dem som vurderer å anskaffe nevnte marsjstøvler. Jeg har denne sesongen benyttet to par av Verners modell, og begge par har sviktet. Innersålen i lær har løsnet fra underlaget. Underlaget består, tro det eller ei, av cellulose. Eller på godt norsk, PAPIR! Enten innersålen måtte løsne eller ikke, så suger cellulosen store mengder vann, som gir lange tørketider for støvelen.

Under innnersålen i lær, ligger en metallspile som skal ta opp bøynings og vridningskrefter. Denne spilen løsner også, naturligvis. Som ingeniør mener jeg at denne spilen ikke er lagret i underlaget på en måte som gjør at den kan ta opp disse kreftene. Den er festet i cellulosen mellom innersålen i lær og den relativt myke gummisålen.

Et generelt problem med støvler med relativt tynt lær, er at de kan vie seg ut og blir for store fra de er butikknye til når de er inngått og blir våte. Jeg anslår at nevnte marsjstøvler øker fra størrelse 45 til 46 (rundt 7mm), og at de følgelig ikke gir tiltenkt støtte for foten. I tillegg får jeg problemer med gnagsår. Det kan nevnes at støvlene har vært utsatt for tung bruk utenfor sti med sekk på rundt 20 kg over mange dager.

Når dette er sagt, skal det nevnes at leverandøren av støvlene, uten noen spørsmål, erstattet det første paret støvler jeg fikk problemer med. Når dette skjer to ganger, synes jeg at det er riktig å komme med en advarsel.

http://www.verner.no/marsjstovel/marsjstovel.jpg

thomas

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.