Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergenstips


Anbefalte innlegg

Trenger tips til korte campingturer i Bergen. I første omgang blir det vel mest 1-3 overnattinger som blir aktuelt. Jeg har ikke bil så det må være mulig å komme seg dit med kollektivtrafikk.

 

Jeg er nybynner på dette her så markerte løyper og sånt er helt fint, jeg trenger ikke uberørt villmark. Fiske har jeg ikke begynt med enda så det er ikke så viktig, men leirplasser med vann tilgjengelig er et must.

 

På forhånd takk :)

Endret av Gnukk_og_ute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke må på en fjelltopp, så har jeg følgende forslag for en tur som kan være en grei nybegynner tur. En enkel fiskestang for sjøfiske kan være greit å ha, kart og kompass er ikke nødvendig.

Ta buss 499 fra bystasjonen til endestoppet på Herdla. Der går du forbi bommen og følger grusveien vel 2km, da kommer du hit:

post-13618-0-04293000-1400099647_thumb.j

 

I området er det et gammelt nedlagt kystfort med turstier som du kan utforske, har du en 50 lapp i lomma kan du stikke innom "GUL 16" som er utstillt i en egen hall på fortet, bildet taler for seg selv:

post-13618-0-80372400-1400100231_thumb.j

 

Området er også et fuglereservat, det er nok mulig å finne vann i området, men det luffer nok noe kuer rundt her og der. Har du noe å ha vann i, og tar med en liten sekk når du luffer rundt, er det sikkert et sted der du kan få fyllt vann også. Nærmeste hus er der bussen stopper.

Altså det kan være en semi urban campingtur på en øy, terrenget er mer eller mindre flatt, og det regner mindre der enn det gjør i Bergen, selv om det kanskje kan være litt mer vind:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.