FjellDude Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt). Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhaug Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt). Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene? Ikke så rart at hotellene er fulle, er jo høysesong der oppe nå, vet ikke om noen andre plasser du kan ta inn på, med mindre du kjenner noen som bor der. Men du kan jo ringe svalbard travle å høre, de har nok full kontroll over hvilke alternativ du har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Ringe turistinformasjonen er ofte veldig grei måte å få oversikt over alle alternativer. Det gjelder nesten over alt i grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svamp Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Dette har du kanskje sjekket ut allerede, men mitt tips er villmarkssenteret. koselig plass! http://www.svalbardvillmarkssenter.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt). Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene? Jeg regner med at du har sjekket http://www.spitsbergentravel.no/Start/Overnatting/Spitsbergen-Guesthouse/ Jeg syns det var helt ok - vi var en gjeng i lag - mener vi hadde en leilighet - men at det var mange alternativer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uppis Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 På Mary-Anns polarrigg fikk jeg tilbud om å ligge på madrass i et fellesrom når alle rom var opptatt. Du kan jo sjekke der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiur3 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Om det blir problem med å få dusjet, er det ikke noe krise. Kropplukt ordner du greit med "kattevask" og et reint klesskift. Og gidder du ikke å varme vann, bruke klut og såpe, finnes det våtservietter. Det er de klasiske stedene, som kan lukter ille, så hele kroppen MÅ ikke vaskes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OysteinA Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Når skal du reise? Hvor skal du ligge i telt? Mener at det er dusjmuligheter på campingen. Ellers har du (fra husken): Mary Anns Polarigg (polarriggen.com), Radisson (Spitra.no), Svalbard hotel + lodge (Svalbardbooking.com), Trappers hotel (basecampspitsbergen.com),Spitsbergen Hotel/Funken (spitra.no), Spitsbergen Gjestehus (spitra.no), Gjestehuset 102 (gjestehuset102.no). Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Planlegger en liten tur til Svalbard. Skal for det meste overnatte i telt, men ønsker også noen netter på hotell så jeg får dusjet før hjemreise (så jeg ikke "skremmer" alle på fly med kroppslukt). Men problemet er: Jeg finner ingen ledige hoteller. Finnes det noen alternative overnattingssteder, uten om de mest kjente hotellene? Svømmehallen er vel åpen. Var og badet der som syvåring da Ragnar Thorset kom fra Nordpolenturen sin...kunne de få vaska seg der, kan vel du også Svømmehallen Morgensvømming mandag og onsdag 07-08 Mandag og onsdag: Fellesbad 17-20, Voksne 20-22 Tirsdag og torsdag: Fellesbad 19-20, Voksne 20-22 Fredag: Fellesbad 17-20 Lørdag: Baby 0-2 år kl.13-14, Fellesbad 14-17 Søndag: Fellesbad 14-17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellDude Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Når skal du reise? Hvor skal du ligge i telt? Mener at det er dusjmuligheter på campingen. Ellers har du (fra husken): Mary Anns Polarigg (polarriggen.com), Radisson (Spitra.no), Svalbard hotel + lodge (Svalbardbooking.com), Trappers hotel (basecampspitsbergen.com),Spitsbergen Hotel/Funken (spitra.no), Spitsbergen Gjestehus (spitra.no), Gjestehuset 102 (gjestehuset102.no). Øystein Har ingen konkrete planer for overnattingsteder, men blir ikke store avstandene fra Longyearbyen. Skal ikke reise før neste år, tenkte jeg kulle være tidlig ute og begynte å se etter hoteler allerede i Januar i år, (14 måneder før avreise) men alt var fullbooket. Datoen er fra 19 til 24 Mars 2015, hadde planer om å være der i forbindelse med den totale solformørkelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Hotellet i Barentsburg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmot Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Overnatting i forbindelse med solformørkelsen har vært fullbooka i lange tider, mange som kommer opp, men hør på kjøp/salg/bytte longyearbyen, er en stund siden folk begynte å spørre der, men ser at en del har fått napp. Blir neppe billig å leie noe privat, men det er vel verdt et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.