Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Noen bilder fra gårsdagens rusletur fra Veodalen via Svartholshøe til Trollsteineggi. Det er fantastisk flott i høyfjellet om dagen!! Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Tom Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Nok en gang har du servert nydelige bilder. Takk skal du ha! Siter
Nils Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Ser ut til å være svært gode forhold for fotturer fortsatt, også høyt til fjells. Herlig med en rapport fra oktoberfjellet også Line! Siter
Kim Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Ja dette er nesten for godt til å være sant. Skulle vært på tur nå. Litt irriterende dette at Linesøster stikker avgårde oftere til fjells enn meg . Men nå er garasjen snart ferdig, så da kan jeg snart kulen i fjellet jeg også Siter
eaa Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Må nå prøve å få til en tur i oktober også, men den vil nok inkludere litt skibæring, vil jeg tro. Når og hvor er ennå helt i tåka (oktoberutgaven antakeligvis ), men lysten er skinnende blank! Blir nå sugen av se dette, Line! Siter
Roger Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Flotte bilder. Det er noe eget med høstbilder. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Noe av det artigste med turen var det voldsomme værskiftet underveis. Innover Trollsteinkvolven blåste det så iskald motvind at man gjerne skulle hatt finlandshette, og matpausen inni der var bitende. Over første toppen lå tåka tjukk, men plutselig skjedde det noe og alt ble berre lækkert. Matpausa på toppen av Trollsteineggi ble en sann nytelse i solsteika, og på tilbaketuren forsvant både lue, votter, jakke og bukse... Siter
eaa Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 ...og på tilbaketuren forsvant både lue, votter, jakke og bukse... Hæ, buksa óg...? Du må huske på at det er høst nå da, med en del hyppe reinsbukker på løpen! Knegg knegg! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Føler at innlegget til Linepine sluttet vel brått. Nå som denne tråden begynte å bli spennende.. Siter
eaa Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Nå som denne tråden begynte å bli spennende.. Å? Så du har feid basten av geviret for sesongen, Espen? Siter
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Neida, men syntes bare forum har gått litt i stå hva sjokkerende nyheter angår Siter
500fjell Skrevet 23. august 2008 Skrevet 23. august 2008 Gammel tråd, men fant ikke mange tråder om Trollsteineggi. Tenker på en tur over Trollsteinhø, Svartholshøe, Trollsteineggi og Grjotbreahesten en mai eller juni måned som man kan gå Grotbrean på ski. Men hvordan er det å gå Trollsteineggi fra nord, gå ned over sekundærtoppene i sør og renne ned til Grjotbreahesten i mai/juni. Trengs stegjern opp til Trollsteineggi?? Noen erfaringer eller råd? Takk Siter
ods Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Har gått over alle disse toppene på ski tidligere på vinteren (bortsett fra sydryggen av Trollsteineggi), og jeg kan ikke skjønne at det skulle være behov for stegjern i mai heller. På Trollsteineggi må du ta av skiene og gå på beina. Siter
500fjell Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Takk Oddvar! Sydryggen over de to sekundærtoppene er vel ikke verre enn turen fra Dronningje til hovedtoppen vil jeg tro Siter
Mayhassen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Gikk her selv i april eller mai i år, da var hele sørryggen snøfri, mye av nordryggen også. Siter
500fjell Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Takk, er på den tiden denne turen må bli tatt Da kan jeg droppe stegjerna, men isøksa er sikkert OK å ha med uansett! Siter
500fjell Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Gammel tråd, men fant ikke mange tråder om Trollsteineggi. Tenker på en tur over Trollsteinhø, Svartholshøe, Trollsteineggi og Grjotbreahesten en mai eller juni måned som man kan gå Grotbrean på ski. Men hvordan er det å gå Trollsteineggi fra nord, gå ned over sekundærtoppene i sør og renne ned til Grjotbreahesten i mai/juni. Trengs stegjern opp til Trollsteineggi?? Noen erfaringer eller råd? Takk Når er denne turen best å gjøre, ville det fungert i slutten av februar? Da er det kanskje snø nok på Trollsteinhøe, men vil det bli vanskelig traversen over Trollsteineggi på denne tiden? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.