Gå til innhold
  • Bli medlem

Trolltur i Jotunheimen (okt 2005)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen bilder fra gårsdagens rusletur fra Veodalen via Svartholshøe til Trollsteineggi. Det er fantastisk flott i høyfjellet om dagen!!

post--1-133474401579_thumb.jpg

post--1-13347440159_thumb.jpg

post--1-133474401603_thumb.jpg

post--1-133474401625_thumb.jpg

post--1-13347440198_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Annonse
Skrevet

Ja dette er nesten for godt til å være sant. Skulle vært på tur nå. Litt irriterende dette at Linesøster stikker avgårde oftere til fjells enn meg :? . Men nå er garasjen snart ferdig, så da kan jeg snart kulen i fjellet jeg også :lol:

Skrevet

Må nå prøve å få til en tur i oktober også, men den vil nok inkludere litt skibæring, vil jeg tro.

Når og hvor er ennå helt i tåka (oktoberutgaven antakeligvis :lol: ), men lysten er skinnende blank! :?

Blir nå sugen av se dette, Line!

Gjest Anonymous
Skrevet

Noe av det artigste med turen var det voldsomme værskiftet underveis. Innover Trollsteinkvolven blåste det så iskald motvind at man gjerne skulle hatt finlandshette, og matpausen inni der var bitende. Over første toppen lå tåka tjukk, men plutselig skjedde det noe og alt ble berre lækkert. Matpausa på toppen av Trollsteineggi ble en sann nytelse i solsteika, og på tilbaketuren forsvant både lue, votter, jakke og bukse... :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Føler at innlegget til Linepine sluttet vel brått. Nå som denne tråden begynte å bli spennende..

Gjest Anonymous
Skrevet

Neida, men syntes bare forum har gått litt i stå hva sjokkerende nyheter angår :oops:

• 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd, men fant ikke mange tråder om Trollsteineggi. Tenker på en tur over Trollsteinhø, Svartholshøe, Trollsteineggi og Grjotbreahesten en mai eller juni måned som man kan gå Grotbrean på ski. Men hvordan er det å gå Trollsteineggi fra nord, gå ned over sekundærtoppene i sør og renne ned til Grjotbreahesten i mai/juni. Trengs stegjern opp til Trollsteineggi??

Noen erfaringer eller råd?

Takk :lol:

Skrevet

Har gått over alle disse toppene på ski tidligere på vinteren (bortsett fra sydryggen av Trollsteineggi), og jeg kan ikke skjønne at det skulle være behov for stegjern i mai heller. På Trollsteineggi må du ta av skiene og gå på beina.

Skrevet
Gammel tråd, men fant ikke mange tråder om Trollsteineggi. Tenker på en tur over Trollsteinhø, Svartholshøe, Trollsteineggi og Grjotbreahesten en mai eller juni måned som man kan gå Grotbrean på ski. Men hvordan er det å gå Trollsteineggi fra nord, gå ned over sekundærtoppene i sør og renne ned til Grjotbreahesten i mai/juni. Trengs stegjern opp til Trollsteineggi??

Noen erfaringer eller råd?

Takk :)

Når er denne turen best å gjøre, ville det fungert i slutten av februar? Da er det kanskje snø nok på Trollsteinhøe, men vil det bli vanskelig traversen over Trollsteineggi på denne tiden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.