Populært innlegg Jan Arne Skrevet 28. april 2014 Populært innlegg Skrevet 28. april 2014 Som ivrig leser på fjellforum føler jeg at det også er på tide at jeg legger ut en liten turrapport. Det er jo flotte områder jeg ferdes i så de fortjener å vises . Kort fortalt så stakk jeg rett fra jobb sist fredag og til fjells,og med kurs for grensefjellene. Jeg hadde halvannen times kjøretur,og et par-tre timers skitur foran meg før jeg var ved den tjønna jeg hadde tenkt å campe ved. Buster og gammelpulken. Et rypepar hilste oss velkommen Fantastisk fint vær,føre og teltplass. Fredagskvelden gikk med til å bore hull og sette ut snører,og jaggu fikk jeg ikke fisk også og fisk er jo mat,ergo ble det stekt fisk til kveldsmat. Lørdagen startet med å sjekke snørene og ta av et par ørreter. Etter frokost ble det en to og en halv times skitur i området,i sol og vindstille. Midt på dagen lå jeg stort sett og døste utefor teltet. På kvelden ble det en ny lang skitur på toppene i området. Denne karen var ikke langt unna De gamle fjellskiene funka bra i slushen. Lørdagsmiddagen Noe av fangsten Denne kilosrøya slapp jeg tilbake da den var krøket i sporden. Den var i tillegg ikke kommet helt i form etter gytingen og så litt slapp i "fisken"ut. På søndag våknet jeg til skodde,en skodde som holdte seg helt til i tolvtia,men da titta sola frem. Da pakket jeg sammen,og gikk til et annet vann for å prøve fiskelykken noen timer før jeg satte kursen hjem. Oppsummering: Vindstille,rundt null grader,sol,turboføre,rypekakling døgnet rundt,og bra fiske. Man føler seg rik når man får slike opplevelser 11 Siter
Kjell Iver Skrevet 28. april 2014 Skrevet 28. april 2014 Flott turrapport Jeg får studere bildene mer nøye senere - ser du ikke har lagt den inn i turkartet. Du kan sette omtrentlig om du ønsker - så kommer den inn på turkartet og i din profil.. Flott tid på året dette - fineste tiden for tur fra nå og i 6 måneder fremover. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.