Populært innlegg tronn Skrevet 26. april 2014 Populært innlegg Skrevet 26. april 2014 Hadde tenkt meg på en liten overnattingstur igjen. Påskeværet har holdt seg hele uka, og da er det få om ingen grunner til å holde seg inne. Var først innom posten for å sende en tarp, så Sportsnett for å kjøpe nye solbriller. Når jeg kom hjem igjen, og skulle begynne å pakke, fant jeg ut at det var kjedelig. Jeg slengte noe vann, en jakke og litt sjokolade i dagstursekken. Og i siste liten hengekøya Når jeg kom meg til Jernbanetorget var t-banen til Frognerseteren det første som kom, så da var det det det ble Liker vanligvis ikke å ta banen hit da det tar så lang tid i forhold til Sognsvann. Lite snø på Frognerseteren, men så snart jeg kom i skyggesidene, så ble det straks mer. Stigakjelke søker lekekamerat Rotet meg inn på en umerket sti i sånn nogenlunde retning Skjennungstua Den endte opp i noe heftig myr og buskas Men fant til slutt en traktorvei på andre siden etter et par kutt her og der. Heldigvis ikke bare snø hele veien. Ikke langt fra Ullevålseter hvor det ble vaffel med brunost. Denne fuglen ved navn Jack stod nesten urørlig midt på stien. Tenker den var syk da den ikke ville gjøre noe. Harde kår i skogen. Fortsatt bra med snø rundt Kobberhaughytta. Men isfritt på kobberhaugtjern i hvert fall. På tide å finne fram fiskestanga Ved Kobberhaugtjern hang jeg opp hengekøya for en liten hvil. Uten tarp er det veldig fort gjort. Og utrolig behagelig. Utsikt fra Kobberhaugene mot Bærum. Kan så vidt se Kirkerudbakken langt i det fjerne. Så årets første: SELFIE!! Med solbriller kjøpt et par timer tidligere Blir det årets første bad også? Tror ikke det. På skyggesiden av Kobberhaugene var det ganske bra med snø hele veien ned. Men bedre å gå ned enn opp tenker jeg. Håper det blir bedre når jeg kommer til Bjørnholt. Bjørnsjøen ser ganske isfri ut. Fortsatt flotte skiløyper i marka, så langt øya kan se! Kliiin gærn lissom. Skiforeningen påstår at isen på Bjørnsjøen er utrygg resten av sesongen. Forbaskede pessimister hele gjengen! Tørst? Bjørnsjødammen Gikk så videre fra Bjørnholt til Ullevålseter og Sognsvann via Store og Lille Åklungen. En flott dag ute, og veldig lite folk. Er fortsatt en god del snø, men ikke problematisk med halvhøye fjellstøvler. De som går med joggesko kan nok oppleve å få litt snø ned i skoa. Ruten ble som følger Frognerseteren - Ullevålseter - Kobberhaughytta - Bjørnholt - Ullevålseter - Sognsvann. Jeg brukte 7.5 timer, og tipper det ble mellom 25-30km. Hadde håpet jeg skulle være i bedre form, men kan kanskje ikke forvente mer av første skikkelige gåtur heller? Nå er i hvert fall barmarkssesongen i gang for fullt Ciao! 22 Siter
qwer993 Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Herlig tur, takk for rapport. Fint å se forholdene i marka nå, har vært for lite der den senere tid. Må få tatt en tur til uka. 1 Siter
+rayun Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Fin turrapport og fine bilder til. Det er artig med turer tatt på sparket. En vet ikke helt hvor eller hvordan det blir. Så ut til at du hadde en fin tur og samtidig opplever du jo brytningen mellom årstidene. Sannelig en fin tid på året dette her. Takk for fin rapport. 1 Siter
7homas Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 @tronn 1. Du ligger feil vei i køya ! 2. Skikkelig skispor ? 3. 25-30 km - ikke i bra form ? Hmmm .....Ser for meg at dette blir et dyrt år på turklær-fronten....jeg kommer til å bli i ganske god form hvis jeg skal dalte etter deg hele sommeren. Kan jo risikere å gå fra sexy-lubben til bare sexy ila sesongen Nice tur Siter
tronn Skrevet 27. april 2014 Forfatter Skrevet 27. april 2014 @tronn 1. Du ligger feil vei i køya ! 2. Skikkelig skispor ? 3. 25-30 km - ikke i bra form ? Hmmm .....Ser for meg at dette blir et dyrt år på turklær-fronten....jeg kommer til å bli i ganske god form hvis jeg skal dalte etter deg hele sommeren. Kan jo risikere å gå fra sexy-lubben til bare sexy ila sesongen Nice tur 1. Hmmm... Ikke helt klar til å forsvare doktorgraden i henging enda nei 2. Litt Universal VM klister, så er det bare å peise på 3. Formen svarte ikke til forventningene, enkelt og greit, og da blir man skuffa. Problemet er da antakeligvis ikke formen, men forventningene til formen Føles ikke så halvgærnt i dag. Mulig det blir en fisketur senere i kveld. Didn't you get the memo? Sexylubben is the new sexy! 1 Siter
Larsdx Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 3,5 km i timen er vel ikke noe å skamme seg over??? Siter
tronn Skrevet 27. april 2014 Forfatter Skrevet 27. april 2014 Var hverken tempo eller distanse som var problemet, men følelsen i beina de siste 5km. Hadde håpet jeg skulle være friskere i beina hele veien. Da spesielt med Marka24 i tankene Siter
+Walle Skrevet 27. april 2014 Skrevet 27. april 2014 Hmmm .....Ser for meg at dette blir et dyrt år på turklær-fronten....jeg kommer til å bli i ganske god form hvis jeg skal dalte etter deg hele sommeren. Kan jo risikere å gå fra sexy-lubben til bare sexy ila sesongen Ser ikke problemet, vil vel tro snitthastigheten din går opp tilsvarende med hva snitthastigheten til @tronn går ned, ettersom han skal bære sekken din ? Det er jo en vinn-vinn situasjon for begge. Du slipper å bære sekken, og han slipper å pakke den Så virkelig herlicht ut - Håper på endel slike turer nå i Mai, med yngsteknetta i bæremeisen, mens alle andre er på jobb 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.