Gå til innhold
  • Bli medlem

fjelltur (2-3 timer fra Oslo)


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Planlegger en liten fjelltur neste helg.

Utgangspunktet er Oslo og jeg er på jakt etter område i nærheten (2-3 timer kjøring er bra).

Noen tips til område som er fint på denne tiden? Skal bo i telt.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beito - Yksendalsbu - Tomashelleren - Beito. Omlag 3 timers kjøring fra Oslo / Oslo vest til Beito.

Sorry, du skulle bo i telt ja.

Hva med Rjukan og en tur inn på vidda? Fine farger.

Området rundt Geilo mot Hallingskarvet er også fint, men alt vel i overkant av 3 timer.

Blefjell og videre i retning Eriksbu / Sigrisbu er jo et lett, fint terreng med litt fjell og litt fjellskog og fine farger. Et ypperlig helgeturområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Er akkurat tilbake fra telttur på Blefjell denne helgen. Startet fra parkeringsplassen ved Nordstul, og gikk innover forbi Sigridsbu og Bletoppen. Da jeg startet igår var det bart overalt, det var såvidt det var litt hvitfarge på Gaustadtoppen, ellers var det kun Hardangerjøkulen som var hvit. Men da jeg våknet i dag morges var det begynt å sne, ikke mye riktignok men det begynner vel å bli sjanse for at det blir liggende nå.

Skal du på tur neste helg skal det sne veldig mye før det er noe vits i å ta med skiene, men vær forberedt på at sneen kan komme når som helst.

Det tok forøvrig halvannen time å kjøre til Blefjell fra Sandvika, så det burde jo være en mulighet. Ellers er jo Skrimfjellet et godt alternativ, det er vel ikke et ordentlig fjellområde men flott turterreng. Det ligger sør for Kongsberg og burde ta ca. en time - time halvannen fra Oslo.

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal ikke drive noen intens egenreklame, og i hvert fall ikke for en side jeg (pga arbeidspress mm) ikke har hatt mulighet til å oppdatere på snart et år. Men det er likevel mulig at en del av beskrivelsene av toppturer rundt Oslo kan interessere noen.

http://www.cultureit.no/bjorn/

Du nevner Skrim. Synes det er et flott og undervurdert område! Om vinteren er det vanskelig å komme noen vei fra nordsiden, men på sydsiden er det flere fine skiturer til toppene.

Blefjell er flott hele året, men hvis det begynner å snø oppå der kan Høgfjell (1010) være en mulighet. Var der for noen dager siden og det var ikke snø der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.