MBK Skrevet 19. april 2014 Skrevet 19. april 2014 Hei! Noen som har vært på Kniven og Sauen (tidl. Geite, ved siden av Kniven) vinterstid (type på denne tiden)? Noen formeninger om vanskelighetsgrad? Har lest beskrivelsene i go'boka til Morten og Julia, og føler ut fra den at turen er greit egnet for tur nå i disse dager. På ski, går med gode plastikksko (T4) og har med isøks. Stegjern anbefales ser jeg, men er det nødvendig på Kniven? Siter
sinje Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Forholdene på kniven og sauen skal jeg ikke uttale meg om, men jeg og en kamerat besteg geite, killingen og sokse Ø1 forrige tirsdag. vi skulle videre til kniven og sauen, men sikten ble for dårlig. På geite gikk vi med stegjern og isøks, men vi møtte noen uten stegjern på toppen, de var derimot litt bekymret for å skli ut og brukte lang tid for å være sikker på å ha fotfeste. Forholdene på toppen vi var på var forholdsvis vindblåste og komprimert/ skaretendenser, så vi synes det var en god trygghet med stegjern. 1 Siter
Gal Krokfot Skrevet 20. april 2014 Pålogget Skrevet 20. april 2014 Som regel vil det nok gå bra utan steggjern på kniven, men ingen regel utan unntak. Problemet på Kniven er vel det gule punktet i bibelen, ein liten bergpall som må klivast. Sauen er plankekøyring. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.