8370Roger Skrevet 17. april 2014 Skrevet 17. april 2014 Hei, min samboer og jeg har en uke vi skal bruke i området fra Hamarøy i nord til Saltfjellet i sør siste uka i juli. Er det noen som har turtips? Både fjellgåing og kanopadling er på ønskelista. Rago er aktuell - hvor lang tid må betegnes for å gå inn til Ragovatnan? Områder for kanopadling? Tips mottas med takk:-) Siter
OttoStover Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Hei Roger, flott at dere benytter den fine naturen vi har. Når det gjelder Rago, så bruker du ikke mer enn fire timers tid inn til Storskogvatnet, der er det forresten fin fisk å få hvis du er heldig. Jeg har i tdsangivelsen beregnet den korteste vei fra Lakshola og inn. Det er fint å gå tilbake via Litlverrivatnet og den fine fossen der. Det tar ca fem, seks timer synes jeg å huske. Når det gjelder kanopadling så er det mange vann som er fine, Vatnvatnet er et nært Bodø. Du kan jo kontakte padlemiljøet i kajak-klubben, de vet sikker noe. Turer ellers er det masser av, det spørs jo litt på interessene deres. Jeg synes turen til Tåkeheimen opp langs Engabreen er blandt de virkelig flotte. Det finnes flere turbøker med tips og info. Spør BOT.no de holder til nedenfor Glasshuset rett ved der de bygger Stormen. Siter
Eskimonica Skrevet 30. april 2014 Skrevet 30. april 2014 Dra til Steigen og padle! Heaven on earth! Siter
Marhaug Skrevet 30. april 2014 Skrevet 30. april 2014 Sulitjelma er et fint turområde, mye godt fiske. Går forsåvidt ann å padle fra lomivatn/lomihytta og helt inn til piteå/bottenviken Siter
Ole-Kristian Adolfsen Skrevet 12. mai 2014 Skrevet 12. mai 2014 Drar dere litt lengre sør, har dere jo hele Helgelandskysten å padle.. Kanskje verdens finese kystline 3 Siter
8370Roger Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Skrevet 13. mai 2014 Ole-Kristian Adolfsen skrev (På 12.5.2014 den 0.28): Drar dere litt lengre sør, har dere jo hele Helgelandskysten å padle.. Kanskje verdens finese kystline Både Helgelandskysten og Steigen er på ønskelista for kajakkpadling . 2 Siter
Villmarka Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Har padlet fra røssvik sør for fauske, inn i sjunkfjorden ,igjennom kjærringøy og ut ved gammel handelsted og til bodø utrolig fin tur med to overnattinger i telt. profilbildet er tatt i sjunkfjorden. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.