tronn Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Dette er også igjen et bevis på at eksplosiv vekst i et firma ikke sunt i det lange løp. Man vil alltid ligge ett skritt etter, med mindre man investerer og legger opp til å ligge foran. Der har Amfibi åpenbart tatt på seg for mye. Jeg håper Amfibi lærer av dette om de tenker å fortsette i bransje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Her virker det som at Amfibi som nettbutikk og butikk er konkurs og ute av drift. Dette stemmer ikke Um, det er vel akkurat det som stemmer? @Eirik78 dokumenterte jo dette veldig godt i posten sin. Jeg forstår ikke helt hvordan du kan påstå noe annet? At dere startet et nytt selskap som overtok driften, tilsynelatende for å prøve å skjule historien, innbyr jo ikke akkurat til økt tillit. Endret 30. mai 2014 av Tor Magnus Redigert for å vise at dette er mitt inntrykk etter påtrykk fra Daniel LL om å fjerne innlegget. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 30. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2014 Den første posten i denne tråden inneholdt personopplysninger - og det er nå redigert bort. Amfibi har gått ganske hardt ut mot oss her på forumet - både på PM og på epost, for å få slettet 4 poster - en gjenganger i disse meldingene har vært: "ellers vil vi vurdere søksmål mot bruker og/eller forum". Jeg har forsøkt å si at de heller burde lagt seg langflate og prøvd å snu det negative til noe positivt. Kanskje de kunne slå på stortrommen og gi medlemmer her på forumet et knalltilbud e.l.. Men de har heller valgt å sende mailer og PM'er til oss og enkeltmedlemmer med ønske om å slette innlegg som de mener er feil. Om de venter på svar så kan de lese denne posten - det blir ikke mer svar til de enn det de får i denne tråden. Si det dere har på hjertet i all åpenhet - så skal vi og brukerne svare så godt vi kan. Slike tråder kan være en utmerket arena for å rette opp inntrykket som er skapt av bedriften, og om vår oppfatning av realitetene er feil så kan dere forklare det her. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knaus Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Det å true med søksmål mot negativ omtale i et forum er jo helt sinnssykt! På en patetisk og ynkelig måte har de klart å rævkjøre sitt nye renommé ned i graven, det tok ikke lang tid. Minner meg litt om denne saken. En amazon forhandler truet med søksmål mot en kunde etter en negativ anmeldelse, og det endte med at butikken ble kasta ut av amazon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frilufta Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg har aldri handlet på Amfibi før, og jeg kommer nok ikke til å begynne nå... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Den måten Amfibi opptrer på nå skaffer dem garantert ikke flere kunder. Og meg har de mistet for godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnukk_og_ute Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Tror jeg holder meg unna jeg også. Kjipt å ikke bare måtte vente på varer, men i tillegg bli saksøkt for å skrive om det på et forum 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Einar Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Ved hjelp av søk på tjenester som proff.no ser man jo at dette er en ganske klassisk historie. En virksomhet går under men den har forbindelser til flere andre meget solide virksomheter som driver med friluft og fiskeutstyr. Essensen her er at man prøver å berge merkenavnet for på den måten å tjene penger på videre drift. Samtidig kvitter man seg med gjeld gjennom en styrt konkurs. Dette er helt vanlig innen næringslivet hvor store virksomheter deles inn i mindre enheter slik at ikke skuta synker dersom en mindre del av driften går dårlig. Det er verdt å merke seg at et nytt Amfibi kan bli en solskinnshistorie da de nye eierne ser ut til å ha lang erfaring og svært solide regnskapstall. Att gammel majoritetseier klusser det til med tåkelegging og trusseler er bare de siste klossete krampetrekninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gammeltbrukernavn111 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Trusler om søksmål mot brukere på et forum på grunn av negativ omtale fra kunder som ikke får varene de bestiller. Det er sterkt. Tror ikke Amfibi.no kaprer noen nye kunder her inne... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Det å true med søksmål mot negativ omtale i et forum er jo helt sinnssykt! På en patetisk og ynkelig måte har de klart å rævkjøre sitt nye renommé ned i graven, det tok ikke lang tid. Minner meg litt om denne saken. En amazon forhandler truet med søksmål mot en kunde etter en negativ anmeldelse, og det endte med at butikken ble kasta ut av amazon. Jepp, jeg prøvde å få Daniel LL til å forstå at han var i ferd med å oppleve Streisand effekten. Jeg lurer på om det er noen aviser som er interessert i at norske selskap driver på slik jeg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg håper ikke det er opplysninger som er offentlig tilgjengelige som er fjernet her. Da har de oppnådd mer enn de fortjener å få gjennomslag for. - Trasig at folk holder på sånn som folkene bak denne butikken gjør her. Ekstra trasig når det ellers hadde vært en bra butikk, om de bare var seriøse. (Oppførselen deres her i tråden viser jo dessverre noe annet.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Eirik78 oppsummerar vel seriøsiteten i Amfibi i innlegg #16. Daniel LL's seinare innlegg berre bekreftar det. Det er rart at nettbutikkar ikkje snart har lært seg det faktum at aggressiv opptreden på forum berre akselerere den negative kritikken, spesielt når du har ein dårleg sak i utgangspunktet. Det har vel vært så mange saker som det no på forskjellige forum at ein treng ikkje ha FH som PR-byrå for å forstå det... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Arne Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Talentløs behandling av oss kunder fra denne Daniel LL og Amfibi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espensa42 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jo, det er offentlig tilgjengelige opplysninger som er fjernet i første post. Jeg håper ikke det er opplysninger som er offentlig tilgjengelige som er fjernet her. Da har de oppnådd mer enn de fortjener å få gjennomslag for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg håper ikke det er opplysninger som er offentlig tilgjengelige som er fjernet her. Da har de oppnådd mer enn de fortjener å få gjennomslag for. Det er offentlige opplysninger som er fjernet men det er greit for meg hvis det strider mot reglene for forumet hvis de står der. Men de har ikke oppnådd noen ting siden kilden til det jeg skrev står som nr. 2 i google når en søker på "Amfibi AS konkurs". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Grimner Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Fikk akkurat inn en pressemelding fra et fiktivt selskap: Kjære kunder av Tiktaalik! Det er mange rykter rundt den nylige konkursen og restruktureringen av selskapet. I egenskap av tidligere daglig leder vil jeg gjerne få lov til å benytte dette forumet til å si ting som de er. 1) Butikken har hatt mange svært fornøyde kunder og vi som jobbet der har gledet oss til hver dag. Vår satsning på kunnskapsrike selgere og kvalitetsprodukter fant helt klart sitt marked. 2) Nettbutikken har vært problematisk med stadig flere forsinkelser og glipper. Jeg kan bare beklage overfor alle de av våre kunder som har blitt utsatt for dette. Det hjelper ikke stort, men la meg forklare hvorfor. Vårt fokus har hele tiden vært den fysiske butikken. Der ble kundeopplevelsen til og der følte vi at våre - lett idealistiske - mål ble møtt. Derfor ble netthandel i stor grad oversett, selv da salget over Internett økte kraftig. Som daglig leder skulle jeg ha sett og tatt tak i denne situasjonen. Jeg kan ikke skylde på tekniske løsninger, dette var min feil. 3) Økonomien har gått over stokk og stein. Økningen i omsetning dekket lenge over manglende inntjening og stigende kostnader. To medvirkende årsaker er brannslukning i nettbutikken og utdeling av rabatter. Vi er en liten butikk og kan derfor ikke forlange noe av produsentene, ei heller har vi stordriftsfordeler slik de store kjedene har. Marginene er små og vi har dessverre ikke hatt nødvendig økonomisk styring på plass, noe som er den vesentligste årsaken til konkursen. Men, vi reiser oss fra asken som en føniks. Vi har fortsatt alle våre kunnskapsrike og hyggelige folk i behold, men nå har vi profesjonelle eiere som vil hjelpe oss med økonomi, logistikk og ikke minst nettbutikken. Vi har også leid inn hjelp til andre ting vi ser at vi ikke er så flinke til, så som juss og sosiale medier. Så sånn er ståa. Vi er lei oss for hvordan kundene i nettbutikken har blitt behandlet - eller alt for ofte; ikke behandlet - men vi har tro på konseptet og ser fremtiden i møte på et mer solid grunnlag enn før. PS Jeg ser at det har fremkommet ønske om rabatter i nye Tiktaalik. Det er for tidlig etter konkursen å dele ut gaver og vi er i tenkeboksen hva angår rabatter og tilbudspriser. Vi ønsker å skaffe kundelojalitet på måter som er mer forenlig med vår visjon om kunder som er villige til å betale for kunnskap og kvalitet. Kanskje skjer dette med en satsning i sosiale medier, vi får se. Når det er sagt, så kan våre gamle nettkunder vente seg en hyggelig overraskelse. Jeg kan ikke si når siden vi har mange oppgaver akkurat nå og kundelistene er på baksiden av brukte servietter, men det kommer innen et år. Med en beklagende, men like fullt vennlig hilsen, X, tidligere daglig leder Tiktaalik, nå selger i nye Tiktaalik 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsdx Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Amfibi må gjerne saksøke meg, i hvert fall. Si fra, så skal jeg sende navn og adeesse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonas83 Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Dette er jo et stjerneeksempel på hvordan man ikke håndterer sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Eirik78 Skrevet 31. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg har fått med meg at Daniel Lund Larsen har rapportert bl.a. mine innlegg her, sammen med trusler om søksmål mot både meg og forumet om hans vilje ikke skjer. Verden står altså ikke stille selvom vi leker i fjellet i finværet Her har det kun fremkommet saklig info, og om det er uenighet om det som står her så er det fullt mulig for personene bak Amfibi å skrive åpent her om hva man mener er uriktig info. Daniel LL har jo benyttet denne muligheten, men da kun for å klage over kunder som ikke har fått hva de har betalt for. En slik oppførsel bør absolutt eierne bak få med seg, for jeg kan ikke komme på noe som skader merkenavnet Amfibi mer enn noe slik. Hva tenker de som står bak? Hva tenker rettighetshaverne til de store merkenavnene som blir nevnt, hva tenker DNT? Jeg tenker hvertfall at mine penger er i tryggere hender om jeg biter på en hyggelig henvendelse fra Nigeria. Om dette er en mening som er helt uforståelig for Amfibi , og at det i tillegg er min skyld at jeg sammen med andre setter ord på kundeopplevelsene hos Amfibi, så er jeg tilgjengelig for henvendelser på mandag fra den stakkars advokaten som er dum nok til å ta på seg jobben med å kjøre et søksmål mot både meg og forumet. Velkommen skal dere være 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg atari Skrevet 31. mai 2014 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 31. mai 2014 Hvorfor er ikke jeg saksøkt? Jeg startet jo tråden! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abnorm Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Butikken fremstår som meget useriøs. Heldigvis har jeg aldri lagt igjen en krone hos Amfibi og kommer heller aldri til å gjøre det. De kan gjerne komme med søksmål, om de har råd? For dette vil bli svært kostbart, de har en svært dårlig sak og samtidig kjemper de i mot ytringsfriheten. Med slike trussler har de nok gravd sin egen grav. Synes det er flott med slike forum, her kan vi diskutere fritt og høste erfaringer av hverandre. Dette igjen medfører at slike useriøse butikker blir synliggjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Det kan være mye å tjene for en nettbutikk å få god omtale på diverse diskusjonsfora. Og mye å tape på dårlig omtale. Hva det blir er opp til nettbutikken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gammeltbrukernavn111 Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Det er rart at ingen av de nye driverne har fanget opp dette og ønsket å kommentere hva som foregår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel LL Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Hei, det vi har reagert på er at brukere har laget en tråd som kan gi inntrykk av at Amfibi som butikk og nettbutikk er konkurs, noe som ikke stemmer, og at det er planlagt, noe det ikke er. Vi har ønsket å få fjernet de stygge spekulasjonene som er skrevet, da de er skrevet av noen som ikke kjenner de interne forhold, og de fremmer et inntrykk av at det er moralsk tvilsomme personer som står bak Amfibi. Det krever ganske mye ressurser for å drive en stor nettbutikk, og hvis dere ser på våre konkurrenter, er det tatt enorme milliontap de siste årene. Dette er ikke bærekraftig, og noen vil sannsynligvis gå over ende eller legge inn årene. Utfordringen er å ha lave nok kostnader, kombinert med stort nok volum. Med over 10.000 ordre i året, opplevde vi at vi kom til et nivå hvor vi ikke hadde stort nok apparat til å behandle dette, men det er heldigvis en liten andel som har opplevd problemer, og disse er synlige her på forumet. Vi har hatt møter med noen store, herværende konkurrenter om oppkjøp. Løsningen vi kom ned på er at eieren av en av våre leverandører kommer inn på eiersiden, og vi får integrert logistikk, administrasjon og økonomi med dem, og forhåpentligvis så lave kostander at det igjen skal være mulig å tjene penger, samtidig som mye bedre logistikk, datasystemer og personalressurser vil bidra til kundeopplevelsen blir slik den bør være. I og med at vi har hatt butikk på Lillestrøm siden 2008 (akkurat nå stengt for litt ombygging), har vi en stor, lokal kundekrets her på Romerike, som setter pris på at vi tilbyr litt andre ting enn de store kjedene. Vi opplever at det er stort behov for en butikk som vår, og planlegger større satsing i butikk enn hva som har vært tilfelle. Igjen får jeg beklage overfor de kundene som har opplevd problemer. Alle som ønsker kan kontakte meg ([email protected]) eller styreformann Arne Pedersen ([email protected]) for info om forholdene, eller stille andre spørsmål. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Tar det nye selskapet bak amfibi.no reklamasjon og garantiansvar for salg gjort av gamle amfibi.no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg