Gå til innhold
  • Bli medlem

Amfibi konkurs!


atari

Anbefalte innlegg

Dette er også igjen et bevis på at eksplosiv vekst i et firma ikke sunt i det lange løp. Man vil alltid ligge ett skritt etter, med mindre man investerer og legger opp til å ligge foran. Der har Amfibi åpenbart tatt på seg for mye. Jeg håper Amfibi lærer av dette om de tenker å fortsette i bransje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her virker det som at Amfibi som nettbutikk og butikk er konkurs og ute av drift. Dette stemmer ikke

 

Um, det er vel akkurat det som stemmer? @Eirik78 dokumenterte jo dette veldig godt i posten sin. Jeg forstår ikke helt hvordan du kan påstå noe annet? At dere startet et nytt selskap som overtok driften, tilsynelatende for å prøve å skjule historien, innbyr jo ikke akkurat til økt tillit.

Endret av Tor Magnus
Redigert for å vise at dette er mitt inntrykk etter påtrykk fra Daniel LL om å fjerne innlegget.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å true med søksmål mot negativ omtale i et forum er jo helt sinnssykt! På en patetisk og ynkelig måte har de klart å rævkjøre sitt nye renommé ned i graven, det tok ikke lang tid. 

Minner meg litt om denne saken. En amazon forhandler truet med søksmål mot en kunde etter en negativ anmeldelse, og det endte med at butikken ble kasta ut av amazon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hjelp av søk på tjenester som proff.no ser man jo at dette er en ganske klassisk historie.

En virksomhet går under men den har forbindelser til flere andre meget solide virksomheter som driver med friluft og fiskeutstyr. 

 

Essensen her er at man prøver å berge merkenavnet for på den måten å tjene penger på videre drift.  Samtidig kvitter man seg med gjeld

gjennom en styrt konkurs.

Dette er helt vanlig innen næringslivet hvor store virksomheter deles inn i mindre enheter slik at ikke skuta synker dersom en mindre del av driften går dårlig.

 

Det er verdt å merke seg at et nytt Amfibi kan bli en solskinnshistorie da de nye eierne ser ut til å ha lang erfaring og svært solide regnskapstall.

Att gammel majoritetseier klusser det til med tåkelegging og trusseler er bare de siste klossete krampetrekninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Trusler om søksmål mot brukere på et forum på grunn av negativ omtale fra kunder som ikke får varene de bestiller. Det er sterkt. Tror ikke Amfibi.no kaprer noen nye kunder her inne...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å true med søksmål mot negativ omtale i et forum er jo helt sinnssykt! På en patetisk og ynkelig måte har de klart å rævkjøre sitt nye renommé ned i graven, det tok ikke lang tid. 

Minner meg litt om denne saken. En amazon forhandler truet med søksmål mot en kunde etter en negativ anmeldelse, og det endte med at butikken ble kasta ut av amazon.

 

Jepp, jeg prøvde å få Daniel LL til å forstå at han var i ferd med å oppleve Streisand effekten. Jeg lurer på om det er noen aviser som er interessert i at norske selskap driver på slik jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg håper ikke det er opplysninger som er offentlig tilgjengelige som er fjernet her. Da har de oppnådd mer enn de fortjener å få gjennomslag for.

 

- Trasig at folk holder på sånn som folkene bak denne butikken gjør her. Ekstra trasig når det ellers hadde vært en bra butikk, om de bare var seriøse. (Oppførselen deres her i tråden viser jo dessverre noe annet.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik78 oppsummerar vel seriøsiteten i Amfibi i innlegg #16. Daniel LL's seinare innlegg berre bekreftar det.

Det er rart at nettbutikkar ikkje snart har lært seg det faktum at aggressiv opptreden på forum berre akselerere den negative kritikken,

spesielt når du har ein dårleg sak i utgangspunktet. Det har vel vært så mange saker som det no på forskjellige forum at ein treng

ikkje ha FH som PR-byrå for å forstå det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er offentlig tilgjengelige opplysninger som er fjernet i første post.

 

 

 

 

Jeg håper ikke det er opplysninger som er offentlig tilgjengelige som er fjernet her. Da har de oppnådd mer enn de fortjener å få gjennomslag for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg håper ikke det er opplysninger som er offentlig tilgjengelige som er fjernet her. Da har de oppnådd mer enn de fortjener å få gjennomslag for.

 

Det er offentlige opplysninger som er fjernet men det er greit for meg hvis det strider mot reglene for forumet hvis de står der. Men de har ikke oppnådd noen ting siden kilden til det jeg skrev står som nr. 2 i google når en søker på "Amfibi AS konkurs".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat inn en pressemelding fra et fiktivt selskap:

 

 

 

Kjære kunder av Tiktaalik!

 

Det er mange rykter rundt den nylige konkursen og restruktureringen av selskapet. I egenskap av tidligere daglig leder vil jeg gjerne få lov til å benytte dette forumet til å si ting som de er.

 

1) Butikken har hatt mange svært fornøyde kunder og vi som jobbet der har gledet oss til hver dag. Vår satsning på kunnskapsrike selgere og kvalitetsprodukter fant helt klart sitt marked.

 

2) Nettbutikken har vært problematisk med stadig flere forsinkelser og glipper. Jeg kan bare beklage overfor alle de av våre kunder som har blitt utsatt for dette. Det hjelper ikke stort, men la meg forklare hvorfor.

Vårt fokus har hele tiden vært den fysiske butikken. Der ble kundeopplevelsen til og der følte vi at våre - lett idealistiske - mål ble møtt. Derfor ble netthandel i stor grad oversett, selv da salget over Internett økte kraftig. Som daglig leder skulle jeg ha sett og tatt tak i denne situasjonen.  Jeg kan ikke skylde på tekniske løsninger, dette var min feil.

 

3) Økonomien har gått over stokk og stein. Økningen i omsetning dekket lenge over manglende inntjening og stigende kostnader. To medvirkende årsaker er brannslukning i nettbutikken og utdeling av rabatter.

Vi er en liten butikk og kan derfor ikke forlange noe av produsentene, ei heller har vi stordriftsfordeler slik de store kjedene har. Marginene er små og vi har dessverre ikke hatt nødvendig økonomisk styring på plass, noe som er den vesentligste årsaken til konkursen.

 

Men, vi reiser oss fra asken som en føniks. Vi har fortsatt alle våre kunnskapsrike og hyggelige folk i behold, men nå har vi profesjonelle eiere som vil hjelpe oss med økonomi, logistikk og ikke minst nettbutikken.

Vi har også leid inn hjelp til andre ting vi ser at vi ikke er så flinke til, så som juss og sosiale medier.

 

Så sånn er ståa. Vi er lei oss for hvordan kundene i nettbutikken har blitt behandlet - eller alt for ofte; ikke behandlet - men vi har tro på konseptet og ser fremtiden i møte på et mer solid grunnlag enn før.

 

PS

Jeg ser at det har fremkommet ønske om rabatter i nye Tiktaalik. Det er for tidlig etter konkursen å dele ut gaver og vi er i tenkeboksen hva angår rabatter og tilbudspriser. Vi ønsker å skaffe kundelojalitet på måter som er mer forenlig med vår visjon om kunder som er villige til å betale for kunnskap og kvalitet. Kanskje skjer dette med en satsning i sosiale medier, vi får se.

 

Når det er sagt, så kan våre gamle nettkunder vente seg en hyggelig overraskelse. Jeg kan ikke si når siden vi har mange oppgaver akkurat nå og kundelistene er på baksiden av brukte servietter, men det kommer innen et år.

 

Med en beklagende, men like fullt vennlig hilsen,

 

X, tidligere daglig leder Tiktaalik, nå selger i nye Tiktaalik

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken fremstår som meget useriøs.  :no:

Heldigvis har jeg aldri lagt igjen en krone hos Amfibi og kommer heller aldri til å gjøre det.

 

De kan gjerne komme med søksmål, om de har råd?

For dette vil bli svært kostbart, de har en svært dårlig sak og samtidig kjemper de i mot ytringsfriheten.

 

Med slike trussler har de nok gravd sin egen grav. 

 

Synes det er flott med slike forum, her kan vi diskutere fritt og høste erfaringer av hverandre.

Dette igjen medfører at slike useriøse butikker blir synliggjort.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Det er rart at ingen av de nye driverne har fanget opp dette og ønsket å kommentere hva som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det vi har reagert på er at brukere har laget en tråd som kan gi inntrykk av at Amfibi som butikk og nettbutikk er konkurs, noe som ikke stemmer, og at det er planlagt, noe det ikke er. Vi har ønsket å få fjernet de stygge spekulasjonene som er skrevet, da de er skrevet av noen som ikke kjenner de interne forhold, og de fremmer et inntrykk av at det er moralsk tvilsomme personer som står bak Amfibi.

 

Det krever ganske mye ressurser for å drive en stor nettbutikk, og hvis dere ser på våre konkurrenter, er det tatt enorme milliontap de siste årene. Dette er ikke bærekraftig, og noen vil sannsynligvis gå over ende eller legge inn årene. Utfordringen er å ha lave nok kostnader, kombinert med stort nok volum. Med over 10.000 ordre i året, opplevde vi at vi kom til et nivå hvor vi ikke hadde stort nok apparat til å behandle dette, men det er heldigvis en liten andel som har opplevd problemer, og disse er synlige her på forumet. Vi har hatt møter med noen store, herværende konkurrenter om oppkjøp. Løsningen vi kom ned på er at eieren av en av våre leverandører kommer inn på eiersiden, og vi får integrert logistikk, administrasjon og økonomi med dem, og forhåpentligvis så lave kostander at det igjen skal være mulig å tjene penger, samtidig som mye bedre logistikk, datasystemer og personalressurser vil bidra til kundeopplevelsen blir slik den bør være.

 

I og med at vi har hatt butikk på Lillestrøm siden 2008 (akkurat nå stengt for litt ombygging), har vi en stor, lokal kundekrets her på Romerike, som setter pris på at vi tilbyr litt andre ting enn de store kjedene. Vi opplever at det er stort behov for en butikk som vår, og planlegger større satsing i butikk enn hva som har vært tilfelle. Igjen får jeg beklage overfor de kundene som har opplevd problemer.

 

Alle som ønsker kan kontakte meg ([email protected]) eller styreformann Arne Pedersen ([email protected]) for info om forholdene, eller stille andre spørsmål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.