Gå til innhold
  • Bli medlem

Digital mimretur 01.10.2005 - i mangel av noe bedre


eaa

Anbefalte innlegg

Abstinens
1. oktober. Ute plasker et iskaldt regn skrått inn på vinduet, og fillete blygrå skyladder jager lavt nordover langsmed åssidene. Et og annet vissent løv fyker vilskent med vinden, for så å klisse seg fast et sted i det søkkvåte langgraset langs jordekantene. Nedunder meg sjoer Mjøsas kvitbrudne bølger tungt gjennom den halvskumme uværsdagen.
Jeg er fjellsjuk. Rusler rastløs i ring rundt meg sjøl, kjededrikker kaffe... :P

Fjellabstinensen tar overhånd, så jeg starter PC'n og begynner å bla meg gjennom bilder fra årets turer. Mimrer og minnes detaljer og stemninger som var. Øyeblikk som for evig er borte, men som jeg heldigvis har fanget bruddstykker av på bildebrikka. Regner med at jeg ikke er alene om å ha det slik til tider, kanskje spesielt nå, i ingenmannslandet mellom barmark og skiføre –

Trøst
Så for de det måtte gjelde, her kommer noen trøstens glimt fra blankere dager, gjennom året som som snart skal ebbe.
Håper dere alle får mange slike øyeblikk framover, og at vi deler dem med hverandre, her, på dette akk så reddende forum!
God tur - når det enn måtte bli! :)
Høres!

post-51-13347440113_thumb.jpg

post-51-133474401138_thumb.jpg

post-51-133474401146_thumb.jpg

post-51-133474401154_thumb.jpg

post-51-13347440116_thumb.jpg

post-51-133474401167_thumb.jpg

post-51-133474401174_thumb.jpg

post-51-133474401181_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen nydelige bilder, Erik! :!: Slikt varmer godt i et fjellhjerte nå som sesongen ebber ut... Deilig å drømme seg bort litt på mørke/våte høstkvelder mens vinden uler rundt hushjørnene. Legger inn et bilde jeg også, og håper det kommer mange flere bilder her etterhvert :)

post--1-133474401217_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Erik.

Kjempefine bilder fra turene dine!

Å gjengi en stor naturopplevelser som et lite bilde er vanskelig.

Du har greid å få fram veldig bra!

Hilsen jan hugo salamonsen i tromsø.

PS ... her i nord regner vi bort!

I løpet av de siste 2 månedene har det vært 2 dager uten regn.

Å planlegge en dag med sikt fra 1000 meter, har vært nesten umulig.

De eneste vi kan håpe på nå er en bedre vinter, vår og sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette året må du være fornøyd med Erik! Utrolig flotte bilder. Det går opp for meg hvor lite jeg selv har vært med deg på toppturer i år :roll: Håper vi kan få til en skitur før jul. Jeg savner å være på tur sammen med deg. Alltid like lærerikt å høre deg snakke om fototekniske detaljer, fjell og fjellområder, dyreliv, planter osv osv.

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.06.2005 kl. 14:37. Store Smørstabbtind/2208 og Kniven/2133 kneiser over Leirbreen i sommersola. Mellom dem sees Vestre Hestbrepigg/2139. Mennesket blir lite her oppe. Ser dere mannen i bildet?

Å jada, nede på breen nesten rett under toppen av Kniven. Det var vel samme karen som så ensomt tuslet rundt på breen mens han også stakk oppom Saksa, topp 2077 og Kniven... :lol:

Herlige bilder eaa! Det er godt å kunne bla tilbake ved hjelp av det man har festet til minnebrikka i løpet av året. Har hatt noen runder selv allerede. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk turår du må ha hatt! Jeg har vært travelt opptatt med å følge med på dine turer via nettet, og har derfor knapt kommet meg ut i det hele tatt. Føl deg litt skyldig!

Auda, det var jo en utilsiktet konsekvens! Men bli med da vel...?

Så langt 2k-turer i alle mnd. untatt februar, så jeg er fornøyd jeg! Har 33 nye 2k så langt i år, og det er jo storveis, synes jeg.

I tillegg har jeg også 4 som jeg hadde vært på tidligere. Men enda er jeg sugen som aldri før. To dager etter forrige blodslit, savner man det verre enn noensinne. Blir helt addict av dette - er man først hekta, så har man tapt. Men aldri føles det bedre å være taper enn her... :lol:

Dette året må du være fornøyd med Erik! Utrolig flotte bilder. Det går opp for meg hvor lite jeg selv har vært med deg på toppturer i år :( Håper vi kan få til en skitur før jul. Jeg savner å være på tur sammen med deg. Alltid like lærerikt å høre deg snakke om fototekniske detaljer, fjell og fjellområder, dyreliv, planter osv osv.

Det går opp for meg hvor mye jeg selv skravler på toppturer! :roll: Bra du opplever det slik da! :D

Og jeg må jo bare si at jeg savner tursamværet jeg óg. Men året er ikke over, Roger, snart skiføre med fin løssnø på returene nå!

Gleder meg som en unge jeg! Og etterpå kan man snart kroe seg foran vedovnen med boka til Morten og Julia! Tegner til å bli en bra vinter dette! :)

Å jada, nede på breen nesten rett under toppen av Kniven. Det var vel samme karen som så ensomt tuslet rundt på breen mens han også stakk oppom Saksa, topp 2077 og Kniven...

Jepp, samme mauren som vi så krype opp Saksa. Tipper han hadde det like flott som oss den dagen, der vi stortrivdes på bla. Skeie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrrrrrlig Nils! Nå ble jeg (om mulig) enda mer sjuk! Tror jeg drar hjem og prepper skia jeg! :lol:

På bildet ditt av Kalven er Roger øverst, deretter meg, og Erling nederst - mens du står på 1995 og soler deg! :roll:

Slenger med et bilde fra Kalven jeg óg, fra rasten på solsida mot Smørstabbreen - samt utsikten mot Hurrungane derfra...

post-51-133474401358_thumb.jpg

post-51-133474401368_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.