Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin GPSmap 62s og Basecamp

Anbefalte innlegg

I går invisterte jeg i en Garmin 62s GPS som jeg i hovedsak skal bruke til å tracke/spore motorsykkel turene mine slik at jeg kan bruke Basecamp til å "finjustere" sporene samt eksportere dem som GPX fil for bruk i min blogg (google maps).

Dette fungerer utmerket, men for å få denne linjen som blir laget på kartet til å "snappe" til veier (slik at man slipper å se denne linjen noen steder forsvinne ut i skogkratt etc.) så må jeg åpne "sporet" GPS'en genererte i Basecamp og gjøre den om til "route" før jeg velger "motorsykkel" som aktivitet. Da vil denne linjen pent og pyntlig legge seg nøyaktig over veien og det ser jo penere ut.

Problemet er når jeg gjør dette så blir det slike "utstikkere" der hvor endringene skjer. (se bilde under)

post-6532-0-60909500-1397045123_thumb.pn

Disse punktene som disse "utstikkerene" går til kan fjernes ved å slette dem, men har man mange punkter så blir dette en tidkrevende jobb.

Sikkert litt klønete forklart, men håper allikevel det er noen her som kan hjelpe meg med dette. Evt. bare avkrefte at det bare er sån. Da kan jeg forøvrig leve med det, men finnes det en løsning så tar jeg den gjerne i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse punktene som disse "utstikkerene" går til kan fjernes ved å slette dem, men har man mange punkter så blir dette en tidkrevende jobb.

Har desverre ikke noe svar på spørsmålet ditt, men her tror jeg kan være en bra plass å lete litt: Basecamp forum

Er du forresten sikker på at du kan slette disse utstikkerne? De er jo via-punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.