Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp: fjellski med fast hæl?

annkbm

Anbefalte innlegg

Hei, eg har kjøpt meg fjellski, åsnes breidablikk med BC. Er veldig fornøyd med skia. Fantastisk å gå på oppover, men etter mange år med slalom kjøring var ikkje dette noke særlig å kjøre med nedover! Ikkje skia sin feil..heller teknikken min som er rusten! Eg har i tillegg to ankler som er relativt svake, grunna tidligare skader, eg merka at eg gjerne burde hatt nokre støvler med meir støtte i. Dei eg har er lærstøvler...

Eg ønsker å kunne gå på fjellturer, gå innover fjellet og kunne renne ned utan å måtte ploge heile veien. Kjører med hund og det er derfor eg har valgt desse skia.

Er det mulig å få en binding på desse skia slik at eg har mulighet til å fast hæl??

Ellers tips og tanker taes i mot med stor TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De letteste dynafit bindingene er vel det som må være mest egnet. Men da må du også ha en plastsko med feste for techbinding. Blir ikke helt billig, men dette er nok lett nok til å også kunne brukes til litt lengre turer selvom hovedformålet er å gå opp på en topp og renne ned igjen.

http://www.vpg.no/Avdelinger/Ski/Bindinger/Skibestigningsbindinger/Dynafit-TLT-Speed-Turn-uten-stopper-149949-p0000094286

http://www.vpg.no/Avdelinger/Ski/Støvler/Randonèstøvler/Herre/Dynafit-DyNA-PDG-29-5--162441-p0000205704

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.