Gå til innhold
  • Bli medlem

Hengekøye for to


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse

Slik jeg forstår det, etter å ha lest litt om dette selv, så finnes det absolutt hengekøyer med plass og styrke for to. Problemet er at man i en hengekøye dyttes mot senter slik at det gjerne blir litt ubehagelig å sove. En annen ting er selvfølgelig at enhver bevegelse føles av begge, tenk udempet vannseng.

 

Det finnet også avarter hvor man ikke ligger i samme køye, men fremdeles ligger sammen:

http://junglehammock.com/product/vertex-with-weathershield/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt også og lurte på dette i gårkveld! Den vertexen ser jo komfortabel ut, men man kan jo ikke ligge tett, og da er jo poenget borte... Er det noen som har erfaring med sånne hengekøyer hvor man ligger forholdsvis flatt? mener å ha lest at dette finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt også og lurte på dette i gårkveld! Den vertexen ser jo komfortabel ut, men man kan jo ikke ligge tett, og da er jo poenget borte... Er det noen som har erfaring med sånne hengekøyer hvor man ligger forholdsvis flatt? mener å ha lest at dette finnes?

De finnes og du kan også lage dem selv. Men de er bygd på en litt annen måte, enn den de fleste bruker i dag. I alle fall her på forumet. På en av båtene jeg var i ungdommen, var det flere av oss som lagde hengekøyer, for bruk på tropene. Jeg lagde kun en enkel, men en av de andre lagde en dobbel. Jag ga bort min da jeg mønstret av. Kunne enkelt lagd en ny (også dobbel), men er lite interessert i dette selv. Typen er jo ikke innebygd, men det er da enklet å lage et "tak", for regn/snø.

I teorien kan de lages så brede og store du ønsker, men må forsterkes etter anntatt vekt.

Her er prisnippet i grove trekk. http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Hengekoye.JPG

Vi benyttet seilduk, da vi hadde god tilgang på det og fordi den er lite elastisk. Brukte selvfølgelig ikke stativ og jeg har noen kommentaret til bildet, hvis noen er interessert i en solid hengekøye, enkel eller dobbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt også og lurte på dette i gårkveld! Den vertexen ser jo komfortabel ut, men man kan jo ikke ligge tett, og da er jo poenget borte... Er det noen som har erfaring med sånne hengekøyer hvor man ligger forholdsvis flatt? mener å ha lest at dette finnes?

Joda, du kan det, men fordi man får en fordypning i midten så har man en tendens til å klemmes litt sammen.

 

Maya eller Yucatan hengekøyer er ofte brede og behagelige, og med en spreder i endene så blir de rimelig flate. Men vær klar ovet at spredere har en tendens til å gjøre hengekøyene mer "tippete".

 

http://www.hammockyucatan.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.