Emanuel Desperados Skrevet 3. april 2014 Skrevet 3. april 2014 Noen som vet når forholdene normalt sett er gode nok til å spasere innover vidda til fots? Regner med det fortsatt ligger snø i starten av mai, men hvordan bruker det å være fra slutten av mai og utover juni? Ingen spesiell rute planglagt, bare 2 uker impulsiv loffing med kart og fiskestang med start fra Finse Siter
Rolf_E Skrevet 3. april 2014 Skrevet 3. april 2014 Tror nok du må regne med julimåned. Følg med på føre og værmeldingen samt de webcameraer som er på Finse. Gikk på snø enkelte plasser ved Finse i fjor sommer Siter
Emanuel Desperados Skrevet 3. april 2014 Forfatter Skrevet 3. april 2014 det er såpass ja.. går bra med snø, sålenge man ikke trenger ski for å ta seg frem, men du mener det ikke er noe å satse på før juli altså? Siter
Oddbjørn Skrevet 3. april 2014 Skrevet 3. april 2014 Mye snø på vidda i år og mai er fremdeles skimåned i normale år ihvertfall. Treffer du vårløsningen i vannene kan imidlertid fisket være spennende tidlig, men det avhenger av de rette forholdene og en aldri så liten dose flaks 1 Siter
hawe Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Hei, jeg planlegger også en tur på Hardangervidda i sluten av Juni. Men jeg tror jeg må forandre planen min. Jeg sjekket snødybde på www.senorge.no. Istedenfor planlegger jeg en tur på Dovrefjell. Siter
tjernivar Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Hvis man holder seg til østvidda, med utgangspunkt i for eksempel Tronsdbu eller Tuva, kan det fort være mulig med fottur seint i juni. Alt avhenger av våren og forsommeren. Blir denne varm og fin, smelter snøen fort. I de områdene hvor det det blir liggende igjen snøflekker, er disse så hardpakket at de er fine å gå på. Jeg skal oppover mot Rauhelleren allerede 23.06 Siter
hawe Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Der håper jeg våren blir varm. Jeg vil begynne turen i Ustaoset(25.06), da jeg reiser meg tog. Videre for eksempel over Tuva-Rauhelleren-Stigstuv-Dyranut-Kjeldebu-Krækkja-Haugstøl. Jeg vil ta med telt og fiskestang. Siter
Tessatroll Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Følg med på webcam Finse. Var der i starten av juni i fjor. Gjekk på ski frå Finse t Demmevasshytta, via Ramnabergbreen og Luranuten. Mykje snø på Finse, typ til hofta enkelte stader. Det var Juli før det var fotføre meinar eg på. Siter
tjernivar Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Der håper jeg våren blir varm. Jeg vil begynne turen i Ustaoset(25.06), da jeg reiser meg tog. Videre for eksempel over Tuva-Rauhelleren-Stigstuv-Dyranut-Kjeldebu-Krækkja-Haugstøl. Jeg vil ta med telt og fiskestang. Med den ruta hadde i alle fall ikke jeg lagt om planene ennå. Det bør være gode muligheter for fotturforhold. Jeg drar også oppover for å fiske. Siter
Gardener Skrevet 29. april 2014 Skrevet 29. april 2014 Noen år er forskjellig fra andre. Gikk 3 uker på østvidda ifjor, fra 6. juni. Gikk snøfritt fra Imingfjell og inn i Geitvassdalen. Isen gikk på 1300moh nær imingen ca 4 juni. Skjønner det ikke er mange som rusler i denne tiden i frykt for snø, beviset fikk vi av å se kun 2 mennesker i det fjerne på 3 uker. 1 Siter
aleks Skrevet 13. mai 2014 Skrevet 13. mai 2014 Låner denne tråden, jeg. La oss si at jeg er gira på å gå Hardangervidda på tvers, fra øst til vest i sommer. Hvordan skal man komme seg (tilbake til start hvor man gjerne har parkert bilen), feks fra Odda til Geilo når man har med bikkjer? Er det i det hele tatt mulig? Siter
krølla50lapp Skrevet 13. mai 2014 Skrevet 13. mai 2014 også tenkt på det, så det har endt med å gå i ring rundt oppå hardangervidda. vurderer å ta tog opp til finse og gå ned til rjukan, og tog hjem derfra.. men det er litt stress å reise kollektivt med hund med kløv. så det blir vel å gå i en ring i år også. Siter
famjsv Skrevet 14. mai 2014 Skrevet 14. mai 2014 Låner denne tråden, jeg. La oss si at jeg er gira på å gå Hardangervidda på tvers, fra øst til vest i sommer. Hvordan skal man komme seg (tilbake til start hvor man gjerne har parkert bilen), feks fra Odda til Geilo når man har med bikkjer? Er det i det hele tatt mulig? Det går buss... Siter
eirikw Skrevet 14. mai 2014 Skrevet 14. mai 2014 Min erfaring er at lokalbussene tar med hund, mens ekspressbussene nekter. Fikk med meg lab'en fra Lofthus til Odda i fjor sommer, men ikke videre til Røldal. Godt vi var to! EirikW Siter
aleks Skrevet 14. mai 2014 Skrevet 14. mai 2014 Det går buss... Greia er jo at de fleste busser ikke tillater hund ombord.. Siter
famjsv Skrevet 14. mai 2014 Skrevet 14. mai 2014 Greia er jo at de fleste busser ikke tillater hund ombord.. Ååååå. Sorry Siter
glote Skrevet 18. mai 2014 Skrevet 18. mai 2014 Bergen og Oslo universiter har en forskningstasjon på Finse med webkamera og arkivbilder http://www.finse.uio.no/news/webcam/index.html I omtalen av stedet sier de at det normalt er skiføre til ut i juni... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.