larbrevi Skrevet 1. april 2014 Skrevet 1. april 2014 Hei alle Kjøpte noen Åsnes kortfell 60mm syntetisk og er litt usikker på beste måten å oppbevare de på. Fikk beskjed på sportsnett å lagre de lim mot lim, men jeg er ikke 100% overbevisst om at det er det rette. Jeg testet et par ganger , og jeg syns det så ut til å slite en del på limet. Valgte å benytte den beskyttelsen som fulgte med, men den bærer preg av å ikke være ment for dette da de var veldig skjøre og veldig lette å ødelegge. Har benyttet en plastikknetting på mine andre black-diamond feller i en årrekke med stort hell, og skulle gjerne fått tak i noen tilsvarende. Hva anbefaler dere andre ? Mvh Lars Siter
Oddbjørn Skrevet 1. april 2014 Skrevet 1. april 2014 På mine dynafit feller legger jeg lim mot lim og de limer fremdeles veldig godt på skia. Mine åsnes kortfeller har jeg foreløpig ikke tatt så mye av og på, de sitter stort sett på skia hele tiden, men har et par litt bredere kortfeller og disse har jeg gjort likt som du gjorde etter at jeg byttet de ut med de smalere. Tar du av og på fellene mye må du huske på at du helst bør ta de på i varme omgivelser for å få godt feste. Om ikke annet ihvertfall varme fellene på innsiden av jakken før du tar de på. Siter
afe Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Eg brettar alltid fellene på midten slik at dei ligg lim mot lim. Men slik at kvar fell bare er limt saman med seg sjølv. Det er det enklaste når eg skal ta dei på skia. Siter
Lindap Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Jeg bruker den originale plastreimen som de satt på. Viktig å holde dem godt fast når det blåser. Hvis du mister 1, kan du feste en felle på hver side av den resterende. Siter
larbrevi Skrevet 2. april 2014 Forfatter Skrevet 2. april 2014 Hei alle. Takker for svar. Skal teste litt forskjellig. Afe; blir det ikke en "bøy" på midten om du gjør det slik ? Den retter seg kanskje fort ut ... Siter
afe Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Sjølvsagt vert det ein bøy på midten, men det har aldri ført til problem. Siter
Holm Skrevet 2. april 2014 Skrevet 2. april 2014 Jeg ruller fellene rundt fellelåsen og legger de i den vesken/lommen de kom i. 1 Siter
Tessatroll Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Lagrer alle fellane mine lim mot lim. Brettar dei dobbelt og stappar dei ned i jakkelomma. Fulle av lommerusk, blad, kvist og anna rusk, limar dei like godt i mange år. 1 Siter
Frilufta Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Lim mot lim fungere helt topp. Holdt i flere år. 1 Siter
Fjellbokken Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 Hvis fellene oppbevares lim mot lim, mot seg selv eller mot hverandre, kan man oppleve at det blir ujevnt med lim på fellen(e) når limdelene jevnlig møtes og dras fra hverandre. Noen synes kanskje også at det er et slit å dra fellen(e) fra når de oppbevares lim mot lim. Det beste er nok å oppbevare de mot plaststrimlene som medfølger, spesielt med tanke på neste gang de skal legges på skiene igjen. På en forblåst fjelltur før nedkjøringa er det kanskje mest praktisk å slippe og knote med plaststrimlene. Å oppbevare dem lim mot lim er ikke verre enn at jeg trur mange velger å oppbevare de på den måten, meg seg inkludert. Hmm, lurer på hvor plaststrimlene mine tok veien... Siter
snooze Skrevet 9. april 2014 Skrevet 9. april 2014 Har feller som bare har vært lagret lim mot lim i hvertfall 15 år. Fungerer like fint idag. (montana) Siter
larbrevi Skrevet 14. april 2014 Forfatter Skrevet 14. april 2014 vell, ok, lim mot lim skjønner jeg. takker alle for svar. Mvh Lars Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.