Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Steinkjerringa med solfylt hei, snødekte fjell og blankt hav


hansjo

Anbefalte innlegg

Vårtur fra Tovfdal til Steinkjerringa i landskap med høy himmel.

Denne gangen var det sol, noe som ikke har vært vanlig de siste månedene.

I tillegg var det kun lett bris og kanskje 10 - 11 gradere.

 

På stien opp fra Tovfdal var det en bestefar sammen med barnebarn som hadde dugnad på gjerdeklyverene og å merke påler.

Det er lett å gi anerkjennende ord til folk som tar på seg slike oppgaver.

 

Det var få folk ute å gikk, jeg så bare noen på lang avstand.

 

Derimot så var det lyd fra Vipe og Heilo. Hvorfor Heiloen har slik sørgmodig lyd  i det finne været, er vanskelig å forstå.

 

Det ble en litt hurtig, varm og kjekk tur før avgang til Tenerif senere i helgen..

 

Der er det håp om turer langs kysten fra Callao Salvaje til Costa Adeje/Los Cristianos.

 

Jeg har også  sett litt på en tur fra Vento (nær Arona) til toppen Roque del Conde

Kryssingen av kløften rett etter start ser litt luftig ut på Google Earth.

Hvis noen kjenner til denne turen så hadde det vært hyggelig med en tilbakemelding.

 

 

 

 

post-10556-0-77689000-1396024801_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billedet er tatt med ryggen til Steinkjerringa i retning mot Holmavatn. Det var for de lokalkjente.

Steinkjerringa er en statue som er fraktet inn i Aniksdalsheia. Navnet som brukes nå er vel Synesvarden området.

Det ligge nordvest tror jeg, altså oppfor stasjonbyen Varhaug på Jæren .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv disse.

http://www.dreyersforlag.no/index.php?ID=Bok&counter=286

http://www.dreyersforlag.no/index.php?ID=Bok&counter=135

 

Og så litt folkeopplysning.

Det er mange jeg kjenner som har vert på Tenerif, men de har også vert på Lanzarote.

Hvis det heter Tenerif så heter det vel også Lanzarot, eller hvis det heter Lanzarote så heter det vel også Tenerife.

Akkurat som den populære sausen som kalles Berné, men på brødskiva brukes det bare Majones.

Berné - Majoné eller Bernaise (Bernés) - Majones.

Og for ikke å glemme Pomfri!  :-)

 

(Bare sånn for sikkerhetsskyld. Dette var ikke ment som kritikk, men heller som en liten morsomhet tidlig en lørdag morgen.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.