Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til leirplass nær Oslo


virrma

Anbefalte innlegg

Annonse

OK. Min tanke var nok å bruke de mer på nullføre med nysnø. Ofte da det er vanskelig å finne smurning som både sitter og ikke iser.

På våtføre som nå om dagen har har jeg gode klisterski så de ville ikke vært aktuelle da.

 

Vi kjøpte for et par år siden zero-ski fra Madshus på XXL til kr. 1300 per par. De har vi hatt mye glede av. De fungerer godt på 0-føre og flere grader varmere. De glir også brukbart, men det er ikke å sammenligne med ski som er godt vakset. Utfordringer oppstår når det er minusgrader i høyden. Da glir du veldig dårlig og kan få kladder. Zero-delen kan gjerne sprayes inn med silikonspray (kjøpes på Torshov og ligende butikker). Da suger de opp litt mindre vann når det blir mange plussgrader. I knallharde isløyper gir de dårlig feste, men når det er frest opp, går et bra. Jeg har gått veldig mye på dem i vinter, mest fordi jeg misliker klister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos zero-ski. Jeg har et par vanlige Madshus Nanosonic (kaldski) som jeg har begynt å rubbe når det er nullføre. Det funker helt utmerket, men pussingen holder ikke like lenge som på et par dedikerte rubbeski. Det går å gå tur-retur Sognsvann - Kikut, men da er det lite rubb igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte for et par år siden zero-ski fra Madshus på XXL til kr. 1300 per par. De har vi hatt mye glede av. De fungerer godt på 0-føre og flere grader varmere. De glir også brukbart, men det er ikke å sammenligne med ski som er godt vakset. Utfordringer oppstår når det er minusgrader i høyden. Da glir du veldig dårlig og kan få kladder. Zero-delen kan gjerne sprayes inn med silikonspray (kjøpes på Torshov og ligende butikker). Da suger de opp litt mindre vann når det blir mange plussgrader. I knallharde isløyper gir de dårlig feste, men når det er frest opp, går et bra. Jeg har gått veldig mye på dem i vinter, mest fordi jeg misliker klister.

Jeg har ingenting i mot klister, jeg synes realt klisterføre er supert, og så er jeg av dem som klarer å legge på uten å grise :-) Men som skinerd takket jeg ikke nei til et par skintecski da tilbudet ga seg - og har brukt dem en del nå i det siste. De funker faktisk fint også i harde, isete spor.

 

OK å høre dine erfaringer om rubbeski, siden jeg kjøpte et par på salg nå nylig. Mye av skiføret rundt Oslo i vinter har jo vært nullføre, så nå er jeg beredt til neste sesong. Jeg synes nullføre med fallende, fuktig nysnø er det vanskeligste å smøre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke såle fort slitt hvis du rubber vanlige ski?

Ikke sikker på om jeg ville gjort det med såpass dyre ski som Nanosonic.

Trenger du voks til nullføre så er Star Racing red -2 / +2 et godt valg.

Det er grusskia mine.. De har blitt hardt brukt i fire år, og er nå blitt par nr to. (Fikk er par Atomic WC for en billig penge i vinter, og slo til.) I løpet av vinteren har jeg rubbet 10-12 ganger, og merker ikkeno reduksjon i sålen. Jeg pusser jo sålen i festesonen også når jeg bruker voks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.