Gå til innhold
  • Bli medlem

Flotte høstfarger i Sør-Trøndelag! Ilfjellet 1218 moh 24.09.


Kim

Anbefalte innlegg

Annonse

Lekkert i høstfjellet gitt!

Blir det jakt i Rendalen i stedet da? Bra med fugl over Ringebufjellet og Hedmarksvidda vet jeg.

Ikke uvanlig å ta opp 50-60 fugl på dagen...

Ser at bildene dine har det "gamle" formatet 2:3, istedet for 3:4 slik de kommer fra bildebrikken.

Har du redigert dem slik, eller bruker du ikke 300D'n her? Ixus'en gir vel også 3:4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert i høstfjellet gitt!

Blir det jakt i Rendalen i stedet da? Bra med fugl over Ringebufjellet og Hedmarksvidda vet jeg.

Ikke uvanlig å ta opp 50-60 fugl på dagen...

Joa, vi har vært noen dager i Rendalen. Trym tar ikke stand ennå så det ble mest jakt for å vekke jaktlysten til Trym. Et par fugl hadde vi sjansen på, men når jegeren skyter som en utrent tosk blir det ikke rare utbyttet. Det var ellers lite fugl å se.

Ser at bildene dine har det "gamle" formatet 2:3, istedet for 3:4 slik de kommer fra bildebrikken.

Har du redigert dem slik, eller bruker du ikke 300D'n her? Ixus'en gir vel også 3:4?

Bildeformatet til 300D har 2:3. Hvorfor vet jeg ikke. Tror Mortens luksuskamera også bruker det formatet. Bildene er ellers helt uten etterbehandling, kun rett fra brikke.

Legger ved noen bilder fra Sølenfjellet forrige helg.

post-12-133474400377_thumb.jpg

post-12-133474400384_thumb.jpg

post-12-133474400391_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildeformatet til 300D har 2:3.

Ja selvfølgelig, Canons CMOS-brikker kjører jo 3:2 (format 22,7x15,1 mm i 300D). Vet ikke hvorfor jeg reagerte på dette her, kanskje jeg husker andre bildesreier fra deg tatt med Ixus'n, som kjører 4:3. Min Olympus E-1 gjør jo også det, så det var vel intuitivt litt uvant bare...

Og slike småpauser i sola er jo så gode, sittende på en tørrlendt, fargerik og angende lyngrabb, nyte utsikten til terreng og horisonter, og kjæle litt med en solvarm og glad bikkjekamerat! Da er livet godt! :wink:

Lykke til med jakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe radiomerket hagl, eller fluoriserende hagl, så kan dere komme tilbake i mørket og finne de med lommelykt.

Nå så jeg plutselig for meg Kim og Trine kave rundt på vidda i mørkten... :?

Synes du stiller litt høye krav her Morten. :wink: Men, men, man skal jo ikke etterlate seg søppel i naturen, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var svakt :wink: Hva med å kjøpe radiomerket hagl, eller fluoriserende hagl, så kan dere komme tilbake i mørket og finne de med lommelykt.

Eller hva med små T-merkede hagl da,? Det hadde jo vært bra tilrettelagt, slikat alle kan gå på jakt...? :?

Og da kan man jo velge å plukke hagl istedet, hvis dårlig multeår mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.