Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden noen tror jeg forbereder pensjonisttilværelsen min allerede, får jeg legge ut et hint om at jeg fortsatt er på tur..

Hvor var jeg forrige helg?

(dere som vet hvilket område jeg var i er naturligvis diskvalifisert)

post-1657-133474664622_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

Det ligner mer på et jotunheimfjell.

Stup på ene sida og en slag bakke på den andre.

askogvoll har en del spenstige fjellbilder fra stor høyde i det siste.

Har han tatt for mye Møllers tran og lest ut engleboka til prinsessa tro ???.. :)

Skrevet

Taha... Tror jeg ikke har tatt nok tran da jeg har blitt forkjølet.. Leser ikke mye englebøker, men om du kategoriserer boken "hvit villmark" som englebok så kanskje.. :)

Ingen som ser hva slags topper det er?

Skrevet
legger her ut et lite bilde.. Regner med at den vil bli tatt relativt kjapt..

Hva heter de tre toppene du kan se ved vingetuppen.. (den flate pluss de to andre)? Hva heter sundet som kan skimtes enda litt lenger bak, og hvor er bildet tatt fra..?

OK, jeg skal komme med et forslag.

Bildet er tatt fra: Et fly på vei sørøstover, over Storfjorden. Bygda Sjøholt ses i forgrunnen.

De tre toppene bak: Sandfjellet, Trolltinden og Ytstetinden i Vestnes.

Sundet i bakgrunnen: Julsundet mellom Otrøya og Molde.

:)

Skrevet

ok hva med austnubben og kanskje noen sekundærtopper? ser ikke så tydelig hva man ser borte i rondane, men det er noen fjell ihvertfall.

må si at jeg er stolt idag som har greid min første fjellquiz, 8) men det er jo ikke så imponerende i forhold til enkelte her inne som kan både navn og høyde på fjellet bare man viser bilde av en stein.

Skrevet

Dag:

Tipper det er Store Memerutind, Austre Memerutind med den nye grushaugen nede til høyre i bildet.. Kanskje det er Leirhøe den hvite toppen vi ser i bakgrunn, med veobrehesten foran?

Står du i styggehøbreaskaret og tar bildet?

Skrevet

Npen som kan være behjelpelig med å navnsette noen topper her :?:

Bildet er tatt fra rigg med UTM posisjon 384 823 - 7064152.

Er tatt syøstover mot Kristiansund.

Forøvrig vært flott vær her de siste 14 dagene.

Hadde likt meg bedre inne på land i dette fine høstværet ja.

Solnedgang 15 48. 10.11.09

post-728-133474664846_thumb.jpg

post-728-133474665311_thumb.jpg

Skrevet

Du er ikke alene om å være fjellsjuk med det knallværet som var i dag og i går i fjellheimen, Dag! :) Men den som venter på noe godt...

Har prøvd å hjelpe deg så godt jeg kunne med navnsettingen:

post-3251-133474665325_thumb.jpg

Skrevet
Hva slags radar (e-verktøy) er det du bruker.

Når det gjelder 2k-topper, går over 90 % av quiza på ren gjenkjenning. De resterende 10 % bruker jeg hjelpemidler som www.google.no (for å lete etter bilder jeg tror det er tatt av), www.gislink.no (kartverk), og kart.sesam.no/3d (3d-kart over Norge). For din quiz var de to siste hjelpemidlene nyttige for å finne ut hvilke topper man kunne se. :twisted:

Skrevet

Trur ikke jeg tar bildet ditt, men det ser litt rondete ut. Det skulle ikke tilfeldigvis være mot Ljosåbelgen? Føler jo egentlig på meg at det skal være brattere der, men klarer ikke å komme med et bedre forslag.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.