Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

500fjell, vil bare presisere at linken til Mayhassens pansernøtt på s.130 er:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=14284

:(

Må si at Mr. Mayhassen har gjort en meget god jobb i å finne ei skikkelig nøtt der! Det jeg assosierer motivet med er alle stort sett steder jeg vet Mayhassen har vært på under helt andre forhold. Han kan selvsagt ha gått til en topp han har vært på tidligere :) , og det kan jo hende han nettopp har gjort det her? :) Jeg har allikevel satset på at han har vært på et nytt sted, eller hengt meg opp i den teorien ihvertfall, og da fatter jeg lite av hvilken topp han har vært på.

Jeg har ikke sett at Mayhassen har vært på Dovre ennå, og for å komme nærmere en løsning er jeg fristet til å fyre av et ordentlig langskudd i halvblinde, og si at han er på vestsiden av Svånåtind-massivet, og at vi ser mot nordre Svånåtind (2004)? :evil: Der er det vel brattere ned mot vest (venstre på bildet) enn hva vi ser på bildet, så har liten tro på at det er den egentlig...

Skrevet
Hvilken topp står ryggsekken min og kviler på.. Bildet er tatt for litt over to uker siden.. (26. sept)

Alx

Skagsnebb? Mener du var inne i Leirdalen rundt denne tida, du pratet jo om det. Så dette blir ren tipping :wink:

Skrevet
Hvilken topp står ryggsekken min og kviler på.. Bildet er tatt for litt over to uker siden.. (26. sept)

Alx

Kan det være at sekken din er på Dumhøe? :wink:

Skrevet
Det kan nok stemme nils... Nesten som jeg blir litt imponert :wink:

Alex

Bare litt imponert? Her kan du trygt utelate litt. Jeg har en fjellturkamerat som har vært over det meste i Norge

og som er veldig god til å gjenkjenne fjell. Selv føler jeg meg ganske god også (litt selvskryt) og jeg tenkte at i en

gjettekonkurranse med to på laget, kunne vi ha gjort det skarpt. Men jeg har nå innsett at mot et en motpart

med Nils på laget, ville vi ha kommet ynkelig til kort.

Skrevet

Ingen gissning på mina bilder inlagda Okt 12 2008, kl 21:43 och 21:55.

Ledtråd 1: bägge bilderna är tagna från svenska fjälltoppar och visar norska fjäll.

Ledtråd 2: fylket Nordland är synligt i bägge bilderna, möööjligen en aning Sör-Troms i den ena.

Andreas

Skrevet
Ny utmaning! Vilken topp är denna bild tagen på?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=14796

Jeg er ikke så kjent der ”Tegen”, men kan jo gjette utfra kartet at ditt første bilde er tatt på toppen av Loktacohkka (1404 moh)? I venstre bildekant ser vi i så fall Vássecohkka (1491). Lenger bak, midt i bildet er de norske fjellene Beisfjordtøtta (1448) og Rombakstøtta (1230). Narvik ligger da bak de to sistnevnte fjellene.

Skrevet

Min andra fjäll-fråga då? Där har jag ingen karta man kan kika på. Den är inte tagen från Låktatjåkka, utan från en annan topp två år tidigare. Jag tycker fjällprofilen är väldigt originell...

Andreas

Skrevet

Det gäller alltså fjället på bilden från i söndags kl 21:55. Mer tips: en av topparna man ser är är Nordlands tredje högsta topp (om jag förstått rätt). Nu borde det vara lätt... ??

Andreas

Skrevet

Ja, helt riktigt, 500fjell! Det fjellet ser otroligt mäktigt, vasst och vilt ut. Går det att bestiga utan att vara duktig klättrare? Bilden tagen från en topp cirka 12 km SSV om Björkliden i Sverige.

Andreas

Skrevet

Storsteinsfjellet går fint an å bestige uten klatring. Et fin utgangspunkt er Cunojavrihytta eller Lossihytta. Turen krever brepassasje, så om man ikke vil gå den med tau og stegjern er feks. en vårskitur i mai en fin tid å bestige den. Siste stykket mot toppen er visst bratt, så de fleste setter igjen skia på rundt 1700 meter sør for toppen.

Skrevet

Mens vi avventer hva Mayhassen har å si om sin nøtt på s.130 (om mitt tips er på viddene, flere hint...), kjører jeg på en til:

Hvilken topp befinner disse to seg på?

(Det er to der, en sitter og en står.) :wink:

post-42-133474588661_thumb.jpg

Skrevet
Ser ut som Nørdre Sagi, sett fra N2, med Urdaknatten og Tyin i bakgrunnen til høyre.

Akkurat det tenkte jeg på óg, Alex. Må være det, for jeg kjenner igjen bergarten/typen fra Søre. Er i alle fall veldig lik...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.