kryk Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Korrekt, Nils. Rondane-topper i bakgrunnen. Står på Reinsliåsen i Folldal en dag i mai og ser rett over Reinslisetra mot Høgkletten, 1272 moh. Siter
eaa Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Hvs gjemmer seg oppi skodda her'a? Ikke av de vanskeligste dette, men jeg eier snart ikke flere quiz-emner! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Austabottindene tipper jeg. Siter
Atomsilda Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Prøver meg en gang til jeg med et bilde fra i høst! Hvor er dette? Siter
eaa Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Sitat Austabottindene tipper jeg. Jepp - Austanbotn Søre. Siter
Nils Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Sitat Prøver meg en gang til jeg med et bilde fra i høst! Hvor er dette? Det er nok Ymelstind (2304) vi ser på bildet ditt Atomsilda. Gjør et forsøk med en liten nøtt igjen jeg også: Hvilke topper stikker opp bak tåkedotten? Siter
ods Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Nils sitt bilde: Kan det være vesttoppen på Styggedalstind, Sentraltind og Nordre Skagastølstind? Siter
ods Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Sitat Dette så veldig Rondane-aktig ut ods. Tipper dere befinner dere på eggen mellom Veslesmeden (2015) og Austre Smedhamran, og at vi i bakgrunnen nærmest ser nørdre Smedhamran (1898). Ryggen fortsetter ut av bildet til venstre mot Søre Smedhamran. Stort sett helt riktig som vanlig fra deg, Nils. Bortsett fra at vi er kommet noe lengre fram på ryggen. Dette er like før siste motbakke opp til toppen av Veslesmeden. Siter
Nils Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Sitat Nils sitt bilde: Kan det være vesttoppen på Styggedalstind, Sentraltind og Nordre Skagastølstind? Kan bare si nja på dette ods. Du traff med den siste, men de to andre toppene som er synlige stemmer ikke. For hvor kan bildet være tatt fra? Siter
Alek Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Dette bildet må være tatt på vei opp til Store Styggedalstind. Tror bildet må være tatt ved fjelløya i bratta på Gjertvassbreen. Men Sentraltind er den første vi ser, så må vi ha Vesle Skagastølstind, så Nordre. Syntes Vesle først lignet litt på Storen, men tviler på at det er mulig å se den der da den ville ligget for langt bak sentraltind til å kunne synes. Siter
The man Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Perverst å kjenne igjen fjella på alle disse bildene. Har selv vært på mange av de, men har ikke det fotografiske minne som enkelte her på forumet. RESPEKT Siter
Nils Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Sitat Dette bildet må være tatt på vei opp til Store Styggedalstind. Tror bildet må være tatt ved fjelløya i bratta på Gjertvassbreen. Men Sentraltind er den første vi ser, så må vi ha Vesle Skagastølstind, så Nordre. Syntes Vesle først lignet litt på Storen, men tviler på at det er mulig å se den der da den ville ligget for langt bak sentraltind til å kunne synes. Hmm, denne var visst noe verre enn jeg regnet med ser det ut til… Alek, du har rett i at det er tatt ved fjelløya oppe i bratta på Gjertvassbreen, på vei mot Store Styggedalstind/2387. Bildet er fra denne turen den 03.09.2004: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1727 Nordre Skagastølstind/2167 er ganske riktig toppen som stikker opp til høyre. Men, høyeste topp til venstre er nok ikke Sentraltind, selv om det ligner. Ei heller sees vesle Skagastølstind her. Så foreløpig kun 1 av 3 topper i bakgrunnen riktig. Hva kan da de to mye besøkte toppene til venstre være? Siter
Lars M Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Da bør de to andre være Midtre og Skagastølsnebbet. I så fald skal det være V-skaret, man ser mellem. Jeg har aldrig været på Gjertvassbræen (endnu), så jeg har ikke set dem fra den side. m.v.h. Lars M Siter
Nils Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Sitat Da bør de to andre være Midtre og Skagastølsnebbet. I så fald skal det være V-skaret, man ser mellem. Jeg har aldrig været på Gjertvassbræen (endnu), så jeg har ikke set dem fra den side. Da var de to siste toppene korrekt plassert! Midtre Skagastølstind (2284) og Skagastølsnebbet (2222) er riktig Lars M. Siter
Alek Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Hmm. irriterende Jammen er det like detaljer på Sentraltind og Midtre Skagastølstind ja. Men når jeg nå ser på bilde fra Dyrhaugsryggen mot Skagastølsryggen ser jeg at Lars M selvsagt hadde rett. Ikke så alt for mange som har sett disse toppene fra der du tok bildet Nils Må prøve meg på denne ruta en gang jeg også. Siter
Gjest Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Tenkte på den der 1800-metertoppen...Høgbrothøgda? Men jeg synes fjellene i bakgrunnen ser litt vel høye ut da. Siter
Alek Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Stemmer nok det ja Høgbrothøgda/Høgbrøthøgde er helt korrekt. Godt gjort. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Kjent og kjært fjell du har plukket ut her, Alek. Du er tydeligvis en kjenner av Jotunheimen. Siter
kryk Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Nå skal jeg legge ut en virkelig nøtt for dere. Tror tilogmed Nils skal få litt å bryne seg på her. Fjellene i bakgrunnen er ihvertfall ikke helt ukjente for fjellfolket her, men mulig vinkel gjør det ihvertfall litt vanskelig. Siter
Marcus Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Det er noe kjent med bildet til kryk, uten at jeg klarer å sette fingeren på hva. Er det tatt et sted i Hemsedal eller Vågå? Hvis det ikke stemmer, så er jeg uansett på jordet. Siter
kryk Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Ja, du er helt på jordet. Men prøv gjerne på ett nytt forsøk, før Nils løser den..... Siter
Nils Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Sitat Nå skal jeg legge ut en virkelig nøtt for dere. Tror tilogmed Nils skal få litt å bryne seg på her. Fjellene i bakgrunnen er ihvertfall ikke helt ukjente for fjellfolket her, men mulig vinkel gjør det ihvertfall litt vanskelig. Tror jeg har sett disse fjellene fra nesten samme vinkel kryk. Var en gang på Storsølnklettens vesttopp (1690). Den bakerste til venstre ligner fælt på Gravskardhøgda (1767), med Skjellåkinna (1706) mer i senter av bildet. Helt til venstre, foran Gravskardhøgda, ser vi også Breisjøkinna (1408). Du tar bildet sør for Storsølnkletten ser det ut til, i nærheten av Slågan eller Veslhøa? Siter
kryk Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Nils, du er ikke lett å sette fast, nei! Trodde kanskje vinkelen og litt mindre detaljer i bildet, + kanten i forgrunnen som skjuler utsikten over Breisjøseter, skulle gjøre det vanskeligere, men du tar jo det meste. Hvis jeg bare vender meg 60-70 grader til høgre så ser jeg rett oppover selve Sølnkletten, som bildet under viser. Siter
Gjest Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Hehehe, jeg så også med en gang at det var Gravskardhøgda og Skjellåkinna! Men så har jeg jo sett dem fra den siden en del ganger da, og ikke minst vært der oppe. Det er ikke greit å sette fast folk her lenger, nei. Håper at denne her vil skape litt hodebry...er det noen som kan identifisere noen av fjellene i bakgrunnen? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.