+PTG Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Sitat Den har en viss "nebbete" likhet, men denne toppen er en del høyere enn Falketind og er veldig vanlig å bestige i forbindelse med en travers. Aha, den ligner jo også litt på Midtre Hellstugutind sett fra nord. Siter
Nils Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Og der traff du midt i blinken Per Tore! Det er midtre Heillstugutind/2339 sett fra nord, hvor den siste stigningen for alvor tar til. Siter
Gjest Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Nytt bilde: Hvilket fjell ser vi opp på her? Hvilken dal er vi da i? Siter
ods Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 El Gringos bilde: Er det ikke rett og slett Leirungskampen sett nede fra Svartdalen? Siter
Gjest Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Joda, det er Leirungskampen. Men selv om det egentlig er samme dalføre, heter det Torfinnsdalen der jeg tok bildet. Svartdalen heter det bare fra vannskillet og nordover i retning Gjendebu, såvidt jeg har skjønt. Siter
Nils Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Sitat En 2k til da? Som vanlig et bilde så tindrende klart at man nesten har følelsen av å ta på steinene og nærmest kjenner fjellufta trekke ut av laptopen og ned i fanget på en! Men hvor er det fra? Hm, lite å kjenne igjen der, men første tanke var Langedalstind sett fra nord? Minner litt om den... Legger samtidig ut en ny oppgave som trolig er lett gjennkjennelig for en del her. Noen 2000-metere er det her, og noen under. Hvilke topper ser vi? Siter
ods Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Nils sitt bilde: Dette er vel typiske Hestbrepigger. Nøyaktig hvilke får andre svare på, men det er ikke de to vestligste. Siter
eaa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Sitat Hm, lite å kjenne igjen der, men første tanke var Langedalstind sett fra nord? Minner litt om den... Legger samtidig ut en ny oppgave som trolig er lett gjennkjennelig for en del her. Noen 2000-metere er det her, og noen under. Hvilke topper ser vi? Hehe, din luring! Stemmer det vet du! Men så fikk du vel som visse hester på Øvrevoll 40m forsprang her, via en sms her om dagen... Men ikke for det, du hadde vel truffet lell, kjenner jeg deg rett! 2k'ene baki bildet ditt må da være fra v. Hestbrepigg V-3/2078 og Hestbrepigg V-2/2139. Siter
eaa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Obs - her skriver vi visst samtidig, ods! Siter
Nils Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 ods og eaa: Joda, Hestbrepigger dette! Og eaa har helt rett mht hvilke Hestbrepigger det er også. Her ventet alle (minus Høgset/2103 og austre Hestbrepigg/2132) Hestbrepiggane på oss. Bildet er tatt ved høyde 1511, vest for Høytjønnen, ca 3 km nord for Høydalssæter (hvor bilen sto parkert). Sitat Hehe, din luring! Stemmer det vet du! Men så fikk du vel som visse hester på Øvrevoll 40m forsprang her, via en sms her om dagen... Men ikke for det, du hadde vel truffet lell, kjenner jeg deg rett! Du kjenner meg vel ganske rett etterhvert. Faktisk ringte bjellen og sa Langedalstind da jeg så bildet, men det tok vel ca 8 sek før jeg kom på SMS'n jeg hadde fått, som styrket min mistanke. Siter
eaa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tja, da er det klart for neste da? Hvilken topp skjuler seg der oppe i skoddehatten mon tro? Siter
Alek Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Trodde det var bred enighet om at Høgset ikke kvalifiserer seg til noe som helst jeg, for det er den vi ser i tåka. Verken Hestbreapiggen Midtre, øst eller Austre kan vi se toppen på fra der bildet er tatt. Er dette fra den velykkede turen du hadde på Hestbreapiggplatået eaa? Siter
eaa Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Sitat Trodde det var bred enighet om at Høgset ikke kvalifiserer seg til noe som helst jeg, for det er den vi ser i tåka. Verken Hestbreapiggen Midtre, øst eller Austre kan vi se toppen på fra der bildet er tatt. Er dette fra den velykkede turen du hadde på Hestbreapiggplatået eaa? Yupp! Hehe, men jeg sier vel kun at det er over 2k oppi der... For det er det jo - om det nå ikke skulle være en egen topp! Nei, dette er ikke fra årets utflukter, men fra en tidligere tur: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1934 (og dette tror jeg ble mitt innlegg nr. 1000 her på FF! ) Siter
eaa Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Minner forøvrig igjen om at mitt bilde nederst på s.60 fortsatt står uløst. https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=3358 Gjentar også tipset om at fjellet bak til v. er 1090 moh. Og bare for snart få løst denne, så er det Hedmarks-landskap... Legger samtidig ut en adskillig lettere en! Siter
Alek Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Store Ringstind fra Søre(S-2) Soleibotntind er et mektig skue. Det er litt artig med den kjempestore blokka i veggen som ser ut til å reise når som helst. Siter
eaa Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Sitat Store Ringstind fra Søre(S-2) Soleibotntind er et mektig skue. Yes! Dog fotografert fra ytterste sørspissen på Soleibotn-ryggen, ikke fra selve S-2. Siter
eaa Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Vi prøver en til vi - Gammelt og stusselig bilde, men likevel. Hva heter toppen i øvre venstre? Siter
Nils Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Sitat Vi prøver en til vi - Gammelt og stusselig bilde, men likevel. Hva heter toppen i øvre venstre? Hedmark-landskap, helt klart. Magefølelsen sa med en gang området øst for Atndalen, ved Gravskardhøgda. En liten kikk på kartet, og Eriksrudhøe/1535 peker seg ut som en kandidat til toppen i øvre venstre? Isåfall er det litt av Skjellåkinna/1706 vi ser øverst i høyre bildekant... Siter
eaa Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Sitat Hedmark-landskap, helt klart. Magefølelsen sa med en gang området øst for Atndalen, ved Gravskardhøgda. En liten kikk på kartet, og Eriksrudhøe/1535 peker seg ut som en kandidat til toppen i øvre venstre? Isåfall er det litt av Skjellåkinna/1706 vi ser øverst i høyre bildekant... Oh yeah! Blink igjen! Valgte jo bildet fordi fjellet har så fint navn! Tatt 17.08.2003. Siter
kryk Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Legger ut en virkelig stor nøtt for dere. Som dere ser er dere ikke nødt til å reise til Egypt for å se en pyramide. Vet ikke om noen er i stand til å peile inn hvor denne merkelige formasjonen ligger hen i fjellheimen vår?? Geologene er ikke sikker på hvordan den er laget, men sannsynligvis er det avrenning med løsmasser fra isen som har laget denne kjegleformede toppen. Siter
K Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Sitat Legger ut en virkelig stor nøtt for dere. Som dere ser er dere ikke nødt til å reise til Egypt for å se en pyramide. Vet ikke om noen er i stand til å peile inn hvor denne merkelige formasjonen ligger hen i fjellheimen vår?? Geologene er ikke sikker på hvordan den er laget, men sannsynligvis er det avrenning med løsmasser fra isen som har laget denne kjegleformede toppen. Jeg så et tilsvarende fenomen på vei fra Nedalshytta til Ekorrdörren i Sylane sist fredag. Skodda lå en meter over bakken da jeg snublet over min pyramide. Både Bandaklumpen og Storsola var umulig å få øye på. Tviler likevel på at det er et av disse fjellene vi ser i bakgrunnen her. Artig likevel å få en forklaring på hvordan slike topper kan oppstå. Siter
Ragnar Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Det er fortsatt visse synkroniseringsproblem i denne tråden ser eg. Det er ein "bug" i koden ein eller annan stad... Siter
kryk Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Det finnes kanskje flere slike, ja? Men denne er ikke fra Sylan. Denne er forholdsvis stor, høyden er nok over 20 meter, og den er også avmerket på kart.... Siter
K Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Tjue meter høy?! Da var det nok lillebroren jeg støtte på. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.