Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
Du er vel på tur oppover mot Kvitingskjølen igjen, Erik :wink: Elva Ilva til venstre i bildet.

Hehe, ja det er jeg! :roll:

Og vi ser Søndre Koppe/1320 vest for Brimi Fjellstue, som rødmer i soloppgangen...

Skrevet
Nå ble den jammen stilt i denne tråden :D

He, he topper kan vi, men hytter har vi ikke greie på :)

Kan forsøke meg i retning Sylane, eller rettere sagt vest for Sylane :)

Skrevet

Tenkte du på turen vår? Det var mye grått vær, men vi var oppom et par. Har jo trasket mye på toppene der ellers. Prøvde å gå tvers over fra Valdres et år, men da måtte vi snu ved Fjelldokkbua pga -40 grader. Da var det jammen kaldt.

post-12-133474408149_thumb.jpg

Gjest Fjellfinn
Skrevet
Nå ble den jammen stilt i denne tråden :)

Jau, jau - men jeg har ennå ikke fått svar på 2 :roll:

Jeg holder meg til topps og fyller på med en genuin Trollheimstopp godt over 1000 moh - hvor er dette ?

post-511-13347440816_thumb.jpg

Gjest Fjellfinn
Skrevet
Siste bildet ditt er fra Grønhøa.

Jau, jau :wink:

Jordbærfjellet er Vestre Varde 656 moh - det vestligste punkt på Hestgrovheia nordom Lensvika - et fjell som nok gir grunnlaget for både rev og Jordbær, skiløperen jeg tenkte på var H. Grønningen - han må da vært oppå her titt og ofte ?

Så brakte jeg altså Rabbora 518 moh - det "neste" fjellmassivet når vi går sørover mot min hjemstavn. Hit opp dro VGn meg for å fortelle om livet...

Før de to hadde jeg Tyrikvamfjellet.

Da setter jeg igang de gladeste lykkeønskninger for Julen med dette bildet:

- fra hvilken storslått, sentral og høg Trollheimstopp skuer jeg ned på Trollhetta,Trollheimshytta og Geithetta ?

post-511-133474408228_thumb.jpg

Skrevet
Da setter jeg igang de gladeste lykkeønskninger for Julen med dette bildet:

- fra hvilken storslått, sentral og høg Trollheimstopp skuer jeg ned på Trollhetta,Trollheimshytta og Geithetta ?

Det må være Neådalssnota. Fortsatt God Jul!

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Det må være Neådalssnota. Fortsatt God Jul!

Nei :wink:

Utsikten mot Neådalssnota herfra er slik:

post-511-133474408233_thumb.jpg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Da er kanskje bildet tatt fra Salen (1430 moh)?

Da kom Nils og da vart det rett :wink:

Du kan jo se på denne, jeg står på ei Turistlinje like ved toppen av en diger Trollheimstopp som ikke er med i landskapsverneområdet (uforståelig) ....

post-511-133474408239_thumb.jpg

Skrevet

Du kan jo se på denne, jeg står på ei Turistlinje like ved toppen av en diger Trollheimstopp som ikke er med i landskapsverneområdet (uforståelig) ....

Kan det være at du står på toppen av Snydda?

Gjest Fjellfinn
Skrevet
Kan det være at du står på toppen av Snydda?

Jau, jau - vi e på Okla å sjer nedi Mjølkskåla og bortover (sørover) Storlidalen, Snydda (hovedtoppen) er rett fram :?

Da prøver vi en stastopp til i Trollheimen, vakker skitopp, hvor er vi er lett å se men hva anser du som den beste (og raskeste) måten å ski hitopp på?

post-511-133474408247_thumb.jpg

Skrevet

Er vel bare Fjellfinns siste skitopp som står uløst nå, så jeg prøver meg med en annen snødekt topp som er grei å nå spesielt på våren. Mange har vært der, og mange kjenner den sikkert igjen :? (bildet er scannet og kvaliteten dessverre deretter :) ):

post-42-133474408251_thumb.jpg

Skrevet
Mange har vært der, og mange kjenner den sikkert igjen :?

Ser ut som Veslebjørn/2150 dette.

Gambler derfor på en til:

Hvorfra er dette tatt?

post-51-133474408257_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.