Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Er det noen som kan fortelle meg om hvordan adkomsten til Storstygge Svånåtind er dersom man ikke har bil? Har funnet en god rutebeskrivelse på bergtatt.net, men skulle gjerne visst om det lar seg gjøre å komme seg til utgangspunktet for turen med tog eller buss? GE Siter
Gjest Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Jeg tror du må hoppe av bussen på E6 et sted. Tviler på at bussen går helt inn til Snøheim? Hvis du har sykkel kan du jo sykle inn til enten Snøheim eller Maribu. Hvis ikke blir det stygglangt! Siter
snilen Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Vil anbefale å ha med sykkel. Sykle fra Hjerkinn er helt kurant. Jeg syklet fra et veikryss noen kilometer nedenfor Snøheim og inn til Maribu i sommer. Brukte 6 timer tur/retur toppen fra krysset på turen som byr på sykling/gåing/forsering av steinur og enkel klyving siste biten. Det ser vanskeligere ut enne det er. Sykler du fra Hjerkinn kan du legge til ca. 15 kilometer sykling totalt. Det er ikke spesielt bratt å sykle, men noen stigninger er det. Jeg tror også det går an å komme opp fra vestsiden, men tviler på at det er lettere med offentlige kommunikasjoner derfra. En fin sommerdag er det nok heller ikke noe problem å få haik innover veien mot Snøheim, med noen som skal til Snøhetta. Greit å gå fra Snøheim også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.