Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Fotostativ av spaserstokk


Bjørn-Ivar

Anbefalte innlegg

Når jeg drar på telttur, betinger det en del utstyr i sekken. I tillegg til telt, sovepose, liggeunderlag etc., tar jeg ofte med meg speilrefleksen, men lar fotostativet ligge igjen. Simpelthen for å spare vekt og bagasjeplass, og mang en gang har jeg angret på det. Nylig laget jeg meg et stativ av en spaserstokk, og det forandrer jo litt på saken.

 

Benyttet meg av et passende emne, som jeg delte i to noen cm fra toppen. I den ene ende skrudde jeg inn en treskrue med maskingjenger i andre enden som passer i stativfestet til fotoapparatet. I den andre banket jeg inn en "mutter" beregnet for å bli banket inn....vet ikke hva de heter :-/

 

Så er stativet klart for bruk, og du kan skru på den øverste delen når du bare skal benytte som stokk. Ta en titt her for å se bilder av "prosjektet" http://uteligger.com/wordpress/?p=1380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvgjort er velgjort, men jeg kjøpte "stativ" på Japan Photo.

De solgte for noen år siden vandrestav med kamerafeste, 295 g, 80 til 135 cm for ca 100 kr.

Fin til å stabilisere GoPro under gange, gir flere muligheter til å filme seg selv :D og andre.

Hadde tanker om å bruke elektrikerrør for noen år siden, men de ble for myke/tynne i forhold til vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvgjort er velgjort, men jeg kjøpte "stativ" på Japan Photo.

De solgte for noen år siden vandrestav med kamerafeste, 295 g, 80 til 135 cm for ca 100 kr.

Fin til å stabilisere GoPro under gange, gir flere muligheter til å filme seg selv :D og andre.

Hadde tanker om å bruke elektrikerrør for noen år siden, men de ble for myke/tynne i forhold til vekt. 

 

Ja, det gir jo litt ekstra god følelse over egenprodusert, men det høres ut som du kom over et godt tilbud :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.