Gå til innhold
  • Bli medlem

Goal Zero Guide 10 Plus - Lader ikke iPhone


FjellDude

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Goal Zero Guide 10 Plus, planen er å ha den med på tur slik at jeg kan lade mobiltelefonen.
 
I går ville jeg gjøre et eksperiment: Jeg gikk tom for strøm på telefonen, så derfor ville jeg teste ut Goal Zeroen, (Hvor mye lading får jeg ut av 4xAA og hvor lang tid tar ladingen osv.)
Dette er info som er greit å vite på forhånd, når man er på tur, så derfor droppet jeg den vanlige laderen.
 
Men etter 5 timer var jeg fremdeles ikke i stand til å skru på telefonen (Den trenger altså ca.5% med strøm).
Dermed sitter jeg med to mulige teorier: 1. Den lader ikke 2. Ladingen vil ta ekstremt lang tid.
 
Gjør jeg noe feil? (Er ikke så veldig mange muligheter, så jeg kan ikke helt forstå det heller)
Jeg putter 4stk. NYE AA Duracell i Goal Zeroen, plugger inn USB laderen til iPhonen, Skrur på Goal Zeroen, Goal Zeroen signaliserer med grønt lys  (that's it)
 
NB: Når jeg skrur på Goal Zeroen, gir telefonen et signal i displayet (Så noe connection må det være)

 

image2fpng.png?resize=500%2C500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg virker det uten problemer, men jeg benytter original batteriene.

 

Skal ikke si noe sikkert, men jeg tror ikke du kan benytte vanlige AA batterier?

Det er helt sikkert noen her på forumet som kan bekrefte eller avkrefte dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saxa fra Goal Zeros hjemmesider:
 

  • With the Guide 10, make sure the batteries are fully charged. We’ve found that sometimes AAA’s or other brands of batteries that are lower in mAh often don’t play well with the iPhone 4.
  • The best idea though is to give the Guide 10 a fresh charge, then plug in your phone.

Ellers ser jeg etter litt leting rundt om på ulike fora at mange synest at det tar lang tid å ladde opp med GZ 10, iphones mm.
Sjøl har jeg en Sony GO mobil som jeg lader via GZ batteripakke ( orginale oppladbare batterier fra GZ ) uten problem, bruker den ellers til kamera, ebokleser (Kindle) og iPod, 
samt at jeg lader opp batterier til Mac'ens keyboard og trackpad med Goal Zero.

men søk gjerne litt rundt på nettet, kanskje finner du et svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også stor forskjell i standard batterier. Hvilken typa AA brukte du?

 

Har testet tilsammen 4 typer AA batterier, hvorav kun to virket.

 

De som virket:

GP 2100Series (2.050mAh NiMH HR61.2V)

Goal Zero (2.300mAh NiMH)

 

De som ikke virket:

Energizer Ultimate Lithium (L91 FR6 1.5V)

Duracell Plus Alkaline (LR6 MN1500 1.5V)

 

Felles for de som virket, er at de er oppladbare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.