Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Enig i det, men når vannet er kaldt så er det ikke sikkert kameratredning alene hjelper. Hvis du havner i vannet når det er kaldt og litt vind, så er det ikke sikkert du klarer å padle til land likevel.

Skrevet

Hvis en skal padle nå er både BEKLEDNING og REDNINGSTEKNIKK viktig! Det behøver ikke verken koste mye eller ta mye tid å lære dette. Intro-kursene til forbundet går over 4 timer, og hvis en trener litt på egenhånd etterpå skulle det holde. Bekledning er et lengre lerret, men tommelfingerregelen om å kle seg etter vann-temperaturen er god!

-lars

Skrevet
Intro-kursene til forbundet går over 4 timer, og hvis en trener litt på egenhånd etterpå skulle det holde. Bekledning er et lengre lerret, men tommelfingerregelen om å kle seg etter vann-temperaturen er god!

-lars

Jeg er enig i det med vann-temperatur, og å kle seg for den. Er litt i tvil om de 4 timers kursene er gode nok for hel-års padling..? Er de det?

Det betinger i hvertfall at man trener selvberging i det utstyret man padler i til "daglig". Mange er på kurs med tørrdrakt og padler til vanlig i vanlig tøy.

Jeg var selv særs sløv med dette før, men etter at jeg tok kurset og vi trente selvberging uten tørrdrakt i 4° vann ble jeg bevisst hvordan skrotten reagerer i kaldt vann. Ingen god følelse!:wink:

Kjell Iver

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor finner jeg informasjon om kurs i kameratredning? Bor selv i Oslo.

Skrevet

Ta kontakt med forbundet: www.padling.no

Kan også anbefale høst-samlingen de har på Hvaler 15.-16. oktober. Da skal jeg være veileder på Grunnkurset, og jeg kan love deg mye bading hvis du kommer hit! :?

Vet at www.simenogsonner.no er aktive i Nesodden Kajakklubb, og at de har kurs hele året.

Lykke til!

-lars

• 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.