Kjell Iver Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 er ikke så lurt.. Og når man også tar på seg vesten feil er man garantert å få problemer på denne årstiden... http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article207691.ece Siter
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Enig i det, men når vannet er kaldt så er det ikke sikkert kameratredning alene hjelper. Hvis du havner i vannet når det er kaldt og litt vind, så er det ikke sikkert du klarer å padle til land likevel. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Med mindre du er rett utstyrt i klesveien. Siter
Lars Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Hvis en skal padle nå er både BEKLEDNING og REDNINGSTEKNIKK viktig! Det behøver ikke verken koste mye eller ta mye tid å lære dette. Intro-kursene til forbundet går over 4 timer, og hvis en trener litt på egenhånd etterpå skulle det holde. Bekledning er et lengre lerret, men tommelfingerregelen om å kle seg etter vann-temperaturen er god! -lars Siter
Kjell Iver Skrevet 27. september 2005 Forfatter Skrevet 27. september 2005 Intro-kursene til forbundet går over 4 timer, og hvis en trener litt på egenhånd etterpå skulle det holde. Bekledning er et lengre lerret, men tommelfingerregelen om å kle seg etter vann-temperaturen er god! -lars Jeg er enig i det med vann-temperatur, og å kle seg for den. Er litt i tvil om de 4 timers kursene er gode nok for hel-års padling..? Er de det? Det betinger i hvertfall at man trener selvberging i det utstyret man padler i til "daglig". Mange er på kurs med tørrdrakt og padler til vanlig i vanlig tøy. Jeg var selv særs sløv med dette før, men etter at jeg tok kurset og vi trente selvberging uten tørrdrakt i 4° vann ble jeg bevisst hvordan skrotten reagerer i kaldt vann. Ingen god følelse! Kjell Iver Siter
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Hvor finner jeg informasjon om kurs i kameratredning? Bor selv i Oslo. Siter
Lars Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Ta kontakt med forbundet: www.padling.no Kan også anbefale høst-samlingen de har på Hvaler 15.-16. oktober. Da skal jeg være veileder på Grunnkurset, og jeg kan love deg mye bading hvis du kommer hit! Vet at www.simenogsonner.no er aktive i Nesodden Kajakklubb, og at de har kurs hele året. Lykke til! -lars Siter
young boater Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Kamerat redning er fint men rulle er best!. Ingen av delene er trøbbel Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.