Gå til innhold
  • Bli medlem

Rift i lærstøvel

rettopprettned

Anbefalte innlegg

Jeg var på skitur i helgen. Gode forhold og fint vær. Nedturen kom da jeg oppdaget at stålkantene på skiene hadde laget en liten rift i læret på den ene skoen. Hullet førte til at fuktighet trengte gjennom og foten ble kald. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få tettet hullet og reparert overflaten på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på skitur i helgen. Gode forhold og fint vær. Nedturen kom da jeg oppdaget at stålkantene på skiene hadde laget en liten rift i læret på den ene skoen. Hullet førte til at fuktighet trengte gjennom og foten ble kald. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få tettet hullet og reparert overflaten på egenhånd?

Man får gjerne noen sånne på innsiden av lærstøvlene. Jeg gjør det sånn: Først: Få bort gammel impregnering. Deretter setter jeg skoen inn med vanlig sort skokrem som jeg gnir skikkelig godt inn. Pusse, pusse, pusse. Først med børste, så med fille. Spesielt der det har kommet hakk og riper. Lar dette stå over natta for å herde. Da får man en hard hinne. Så kan man impregnere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en type lim for å tette hull i bukser og gamasjer etter isklatring og som virker å være bra. Casco LiquiSole.

Ta en lærbit, puss lett med fint sandpapir på kontaktflater, ha på lim på begge sider, la det nesten tørke, legg på lærbit, sett i press.

Er riften liten, legg i kun lim for å tette, det er elastisk og fleksibelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får gjerne noen sånne på innsiden av lærstøvlene. Jeg gjør det sånn: Først: Få bort gammel impregnering. Deretter setter jeg skoen inn med vanlig sort skokrem som jeg gnir skikkelig godt inn. Pusse, pusse, pusse. Først med børste, så med fille. Spesielt der det har kommet hakk og riper. Lar dette stå over natta for å herde. Da får man en hard hinne. Så kan man impregnere igjen.

Jeg bruker en type lim for å tette hull i bukser og gamasjer etter isklatring og som virker å være bra. Casco LiquiSole.

Ta en lærbit, puss lett med fint sandpapir på kontaktflater, ha på lim på begge sider, la det nesten tørke, legg på lærbit, sett i press.

Er riften liten, legg i kun lim for å tette, det er elastisk og fleksibelt. 

Tusen takk for svar. Jeg prøver meg litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.