roav Skrevet 25. august 2003 Skrevet 25. august 2003 Hallo. Jeg lurte på vansklighetsgrad på traversen veslebjørn nord og over til veslebjørn(hovedtopp) Og hva trenger en av utstyr? Siter
OleG Skrevet 28. august 2003 Skrevet 28. august 2003 Jeg antar at Veslebjørn nord er det samme som Bjørnungen. I så fall har jeg vært der for mange år siden på fjellsportkurs, der vi klatret fra Bjørnungen mot Veslebjørn. Vi var der med to taulag, men det gikk for langsomt, så det bakerste laget måtte snu halvveis i klatringen. Jeg var i det bakerste. Jeg synes å huske at klatringen var ca av grad IV, med fullt sikringsutstyr med normalt sett av kiler og friends/hexer. Ruten var først en relativt enkel travers som krever sikring og deretter klaring en taulengde. Normalt sett av kiler og friends/hexer. Siden dette er 12 år siden kan jeg ikke garantere alle fakta her, men nivået kan utledes fra at dette var et begynnerkurs i fjellsport der kurslederne satt sikringene på denne turen. Dette er forøvrig en meget flott tur langs en skarp egg med tilsynelatende loddrett stup ned mot breen på begge sider. God tur ! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.