Skaukraft Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Jeg har spurt meg litt rundt, og lest litt her og der, uten å få noe entydig svar. Hvor langt er det mellom Kjäringsjön og Rogen. Eller for å si det på en annen måte. Hvor langt må jeg dra kanoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Det er vel to bæringer fra Käringsjön og direkte ned til Rogen. Den første fra Käringsjön til Hån ca. 300m, den siste fra Hån og ned på Rogen rundt 7-800m. Det er grei sti. Sjekk kart/flyfoto her: http://kso2.lantmateriet.se/ Her kan du også måle avstander på kartet/flyfoto (Ortofoto). Planlegger du tur anbefaler jeg gjerne å padle via "labyrinten" (alle småsjøene) og heller ta ned på Rogen innerst i Rödviken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Alternativ til siste bæring kan man ta kanalen fra Hån ned til Rogen. Smalt og det er så vidt jeg husker 5 korte bæringer. De fleste tar vel dog de 700-800 meterne i kanten av myra ned til Rogen. Fint å padle småvannene som Bjarne sier. er noen bæringer der men stort sett korte. Men skal du f.eks i retning mot Bredåsjøen er det jo langt kortere å ta kano strakeste vei ned til Rogen. Noen drar også ut fra Kjærringsjøvallen(ligger ca 5km lenger inn langs veien). Bærer da ned til Østre Vingarna og så ut til Rogen via Store Tändsjö. Er noen bæringer der også, har ikke tatt den selv så jeg vet ikke hvor mye av elva fra Store Tändsjö og ut til Rogen som kan padles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars J Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Har tatt direkteruta. Neste gang blir det labyrinten. Liten vits i å haste ned til bølgene som kan være på Rogen... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skaukraft Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Takker for tilbakemeldinger. Er ikke jeg som skal padle, men en bekjent. Han ønsker primært å komme seg så raskt og smidig som mulig til vestenden av Rogen fra Käringsjön. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larka Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Tok turen ned til Røosen for noen år siden. På Kläppnäset i Rogen. http://steinm.blogspot.no/2009/08/karingsjen.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars J Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Det kommer an på vindstyrken og retningen. På Rogen kan det bli så mye bølger at du ikke legger ut med kano, eventuelt at vindretningen bremser deg ned til krabbefart. Da er labyrinten det klart beste alternativet... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.