Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynafit Beast - lurer på design valg i gå-modus

squidman

Anbefalte innlegg

Har ikke fått kjørt de enda, grunnet stenging av hallingskarvet skisenter pga vind og vær, tok en liten runde i naturreservatet her i øvre-hallingdal.  De er montert +1 på volkl one, med mercury støvler.  

Fra før har jeg brukt gamle silvretta 500lsv! på noen gamle smale atomic dirans (men tunge) og naxos-nx21 på K2 mt baker superlight.

Det første som slo meg var at det samler seg veldig mye snø bak helene i gå modus....de der greiene du vipper ned er nesten designet for å samle snø og is.  Noe irriterende.  Siden jeg har ikke brukt dynafit før, ble det noe dynafit-dill med å sette støvlene inn, noe som er en klar ulempe sammenlignet med feks naxos eller fritschi eller marker. Ganske stor ulempe hvis du spør meg (også at du må ta av deg støvler for å komme i kjøre-modus, fjerne snø osv...noe som aldri skjedde med naxos eller silvretta)..

Hvirker ellers ganske solide, men som sagt bare tatt en runde rundt flat-landet her....

Hvar det noe greiere enn naxos eller silveretta? Tja si det...merket at jeg ikke løfter en del av bindingen, og mercury støvlene er jo 200g lettere enn mine gamle garmont g-rides...derimot volkl one på 2kg paret er betydelig tyngere enn mine mt baker superlights(aka k2 waybacks)...

Definitivt helt ok å gå med, selv om det er noe ramp (på beast ligger støvlen ikke helt flat på skiene, men kan ikke si det virkelig irriterte meg).  Tror ikke jeg ville gått mange km med det oppsette bortover dog!

Det eneste som virkelig ødela var at sålene til mercury er såpe-glatte og sitter ikke i innerstøvlen...de glir helt opp i hælene og videre når man går bortover...jeg hadde faktiskt sidas såler og andre, men tok de ikke med...idiot! Lurer på om ekstra såler til mercury (noen rare filt-greier) skal på en måte feste de til innerstøvlen....

Sludd og mildvær her i øvre hallingdal, burde tatt med fluestangen!

Tight lines, cookie out...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.