Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan si med sikkerhet hvor langt det er fra Brøste til Vakkerstøylen i Tafjord i km og forventet tidsbruk på vinteren?

Ser på nettet at det varierer fra 13 km til ca 15 km forskjellige plasser. Vi brukte 4 timer. Synes vi brukte litt i lengste lang tid, med tanke på at vi kun hadde to - tre pauser på hver 5 minutter.

Hvor mange km beregner folk i timen på ski med oppakning i sekk/pulk i snitt?

Annonse
Skrevet

Tretten eller femten kilometer, det er jo "nesten" det samme? Jeg har ikke målt distansen der, men kanskje ÅST vet?

Tidsbruken vil jo ellers avhenge av føre, terreng, fysisk form, vær, oppakning... så hvis dere brukte fire timer, var vet vel det som trengtes den dagen :-)

Skrevet
2 dager.  (-;

Nei, for å være ærlig, to forsøk i to dager . 

Fjellrypa sa det allerede. Alt avhenge av føre etc.

Fra Brøste er det litt over 15 km. 
En gang jeg starter fra Brøste ( med ryggsekk , vanligvis mer eller mindre 10 kg ) og snoen den faller var tung og vat. Snøen var så tung ,  at jeg   begynte å blir langsommere og langsommere , først ennå 1/2 km/h   , men da - i den sanneste betydning av ordet - var jeg stakk fast.  Og jeg måtte snu og kjempe ! tilbake
Etter noen frost i natten det var gode forholdene på den andre dagen . 6 timer ,  men to derav trengte jeg for foto-pauser.  (-:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.