Sanderman Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Hei. Er det noen som har erfaring med vær og føreforhold rundt kalhovd i begynnelsen av mai? Tenker på en langhelg i telt rundt i det området. Hilsen Pål Siter
Ulvemor Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Mai kan jo være så mye rart værmessig, men jeg har gått på skia innover der blant annet på 17. mai flere ganger. Bare pass deg for vannene, magasinene kan være livsfarlige (bl.a. Kalhovdfjorden) på denne tida. Siter
Sanderman Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Skrevet 18. februar 2014 Håper på snøfritt jeg da. Men er vel ikke så stor sjans for det. Får se meg ut et område litt lenger sør som plan B. Siter
afe Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Snøfritt kan du bare glømme. Mai er skimånad i fjellet, men føret kan vera usikkert år om anna. Siter
Lompa Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Sanderman skrev (På 18.2.2014 den 15.58): Håper på snøfritt jeg da. Men er vel ikke så stor sjans for det. Får se meg ut et område litt lenger sør som plan B. Denne vinteren har jo vært veldig spesiell, med enorme snømengder noen steder og nesten ikkeno andre steder. Tror ikke man kan se på hva som er "normalt for årstiden" akkurat i år. Ved Kalhovd ligger det på 130-200% i forhold til et normalår.. Sjekk på www.senorge.no Siter
Sanderman Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Skrevet 18. februar 2014 Ja sant det. Her i Tønsberg er det nesten vår ute mens på Skrim en time unna er det flott skiføre Skal sjekke den linken din. Siter
NIH Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Normale eller unormale snømengder, eg er uansett enig i at mai er skisesong på vidda, den finaste tida om alt stemmer. Gjekk over vidda og passerte Kalhovd tidleg i mai i fjor. Prima føre og forhold, men overvatn langs land. Men fottur? Uaktuelt. Trur det var året før skiføret forsvann tidleg i mai over så godt som heile vidda, om eg ikkje hugsar feil, men bråvarme og råten snø er verken for ski- eller fottur. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.