h-e-i Skrevet 16. februar 2014 Skrevet 16. februar 2014 Hei. Jeg har handlet meg et par Fischer Jakt Crown ski. Fra før har jeg et par Alfa Gaiter 75mm samt et par Lundhags Husky(med hull til bindinger) 75mm som jeg gjerne vil bruke på disse. Derfor lurte jeg på om noen kunne anb noen gode bindinger til 75mm sko som skal brukes utenfor alfavei!! Siter
Balle Skrevet 16. februar 2014 Skrevet 16. februar 2014 h-e-i skrev (På 16.2.2014 den 13.09): Hei. Jeg har handlet meg et par Fischer Jakt Crown ski. Fra før har jeg et par Alfa Gaiter 75mm samt et par Lundhags Husky(med hull til bindinger) 75mm som jeg gjerne vil bruke på disse. Derfor lurte jeg på om noen kunne anb noen gode bindinger til 75mm sko som skal brukes utenfor alfavei!! Prøv å få tak i et par brukte Rottefella 412. Dette er en suveren binding, og det er for meg uforståelig at disse ikke lages lenger. "Grunnspennet" stilles inn på selve wiren, i tillegg kan du justere mye foran på bindingen underveis, med hansker på. Siter
h-e-i Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Skrevet 16. februar 2014 Takker for tipset. Skal undersøke om jeg ikke kan finne de en plass. Noen andre som har flere gode tips? Siter
Tessatroll Skrevet 22. februar 2014 Skrevet 22. februar 2014 Kan Voile 3 pin være aktuell eller er den for pinglette? Den appelerar til meg ved at den så enkelt kan konverterast til berre tåbinding Sent from my HTC One S using Tapatalk Siter
Seahunter Skrevet 25. februar 2014 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har lik ski som deg. Bruker Rottefella Chillie. Funker veldig fint i dyp snø. Bli noe stiv på lange etapper med mye flatt terreng. Men da bruker jeg hunden til å trekke. Siter
AHJ Skrevet 25. februar 2014 Skrevet 25. februar 2014 Bruker voile 3 pin på Åsnes Ingstad ski og er fornøyd med de, fordel at en kan ta av kabelen på lengre gå strekk. Siter
+ASI Skrevet 25. februar 2014 Skrevet 25. februar 2014 Har Lundhags Husky 75mm, og mener de ettertrykkelig sa at det var viktig å bruke kabelbinding på disse. Bruker Voile 3 pin cable eller gammel Kandahar selv, dette fungerer nesten utmerket. "Wiren" eller stålspiralen på Voilebindingen kommer tidvis borti sålekanten på Huskyene, mens Kandaharwiren blir delvis liggende under skoen fordi sålen er meget bred (str. 48) Mulig det problemet ikke oppstår på små størrelser dvs. < 47... Har tidligere brukt Rottefella Super Telemark med wire, som heller ikke lages lenger (man får tåjernet uten wirefester), dette fungerte også greit (til tåjernet knakk), men også her blir Huskyen litt i bredeste laget like bak innfestningen. (Undres forøvrig over at Rottefella kuttet ut denne, da det er en grunn til at det er blitt så lett å få kjøpt Voile) Ser outnorth.no selger voilebindingen til noe over 800 kroner. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.