Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse
Skrevet

Å plugge hull i skiene og borre nye er ikke problematisk med tanke på holdbarheten til skiene. Har tidligere jobbet i en svært seriøs langrennsbutikk hvor det selges mange tusen langrennsski hvert år - og jeg opplevde aldri et brudd eller annen skade pga borring av nye hull. Det jeg stusser over er at Fjellsport ba kunden gjøre jobben selv. Her burde de tilbudt seg at kunden sender tilbake skiene for riktig montering kostnadsfritt og gitt vedkomne en liten beklagelse som i form av et gavekort eller lignende. Da hadde antageligvis begge parter vært happy med løsningen. Eventuelt tilbudt kunden å få refundert kostnaden ved å gå til nærmeste sportsbutikk om det hastet å ta i bruk skiene.

 

Her har antagelig kunden krav på nye ski dersom han/hun ønsker så, og butikken bør oppfylle et slikt ønske, men hadde jeg vært kunden ville jeg godtatt et par pluggede hull da det er helt uproblematisk :)

  • Liker 3
Skrevet

Nå er de nye skiene sendt i posten, så håper jeg får de snart. Takk for mange tilbakemeldinger. Vuderte om jeg skulle få de fikset her, eller sende de tilbake, men bestemte meg for å retunere de. Vi fikk tilbud om å få fikset de gratis her, og få en liten sum tilbake. Med 4 hull i hver ski så mister man jo muligheten til å endre bindinger, hvis man skulle ønske det. Så får bare håpe at bindingene er i orden nå. Gleder meg til å få å gå ut på ski :-)  

  • Liker 2
Skrevet

Bra det ordnet seg @Heleneoe.

 

Jeg har selv flere hull i mine ski og de har fungert helt utmerket selv med de ekstra hullene i veldig hard bruk. Jeg skjønner godt at man ikke ønsker å ha det i nye ski allikevel - så at du som forbruker fikk det du hadde bestilt var jo supert. Jeg skjønner allikevel Fjellsport sitt forslag til løsning veldig godt - og det kan jo hende - som det var nevnt før - at du kune forhandlet deg frem til en enda større rabatt.

 

En sak har som oftest to sider - og jeg syns vel at Fjellsport har fått mye unødvendig pes i denne saken.

  • Liker 2
Skrevet

 

Kjøpte meg nylig fjellski fra fjellsport.no med voile 3-pin cable binding. Sendte melding til dem om skostørrelsen, og fikk svar at alt skulle være i orden. Da jeg mottok skiene, hadde de plassert hælen altfor langt bak. Sendte dem bilde og melding om dette. Fikk dette svaret tilbake:

"Her har hullene på hælen blitt forskyvet ett hull bakover, vi borrer normalt  først det bakerste hullet slik at hælen på skoen overlapper hel-klossen med 0,5cm og så borres hullet som er mot sko-senter.

I ditt tilfelle så har vi da gjort det første steget riktig, men driti oss ut og borret hull 2 som skulle mot senter, bak hæl-enden, med andre ord forskyvet det ett hull bakover.

Dette er ikke vanskelig å fikse selv med litt trelim og et borr (3,6mm), flytt klossen frem et hull og marker med blyant/tusj og borr.

Jeg foreslår at vi sender hel-løfter og en plugg til å tette igjen hullet, gratis selvfølgelig"

Hvordan er det å borre nye hull i skiene, blir skiene dårligere (går lettere i stykker), synker verdien osv. Noen som har noen erfaring med å gjøre dette?

Hva har man egentlig krav på i en slik sak. Er litt skeptisk til å borre nye hull, så er det et problem eller er jeg bare vanskelig når jeg heller vil ha nye. Har ikke noe erfaring med å bore hull i skiene, men tror at jeg kan få låne en bor et sted. 

 

Heisann, hadde akkurat samme problemet med mine ski, husker ikke om jeg laget et innlegg med dette, bindingen ble montert fot langt bak fordi en annen plastsko var brukt som mal. Jeg kan ærlig innrøme at jeg ble forbannet da jeg merket dette!!! Dro tilbake til samme forretningen som monterte skiene, parabolflua Harstad(toppers butikk og personale, kan sitt) De fikset det de hadde gjort galt og skiene ble toppers, det vil jo selvfølgelig bli en svakhet i skiene her, min binding var godt feilplassert så hullene kom langt fra hverandre(skapte ikke noen konflikter) så bindingen ville sitte like godt, og jeg har til nå ikke merket noe og har bare hatt gode opplevelser. Ser at noen skriver noe om å forlange nye ski; da skiene er såpass nye som dine(nettopp bestilt) kan du jo bruke klageretten, med mindre de har opplyst at ved montering av binding faller klagerett og reklamasjon bort. Det er mer svaret jeg reagerer på, han sier jo nemlig: kjøp deg utstyr og fiks det! vi skal ikke ha det tilbake... Støtter forslaget om å dra til en lokal sportsforretning, skulle de koste noe vet du hvor du sender regningen :)

Skrevet

Bra det ordnet seg @Heleneoe.

 

Jeg har selv flere hull i mine ski og de har fungert helt utmerket selv med de ekstra hullene i veldig hard bruk. Jeg skjønner godt at man ikke ønsker å ha det i nye ski allikevel - så at du som forbruker fikk det du hadde bestilt var jo supert. Jeg skjønner allikevel Fjellsport sitt forslag til løsning veldig godt - og det kan jo hende - som det var nevnt før - at du kune forhandlet deg frem til en enda større rabatt.

 

En sak har som oftest to sider - og jeg syns vel at Fjellsport har fått mye unødvendig pes i denne saken.

 

Kjøpte skiene på tilbud, så de kunne ikke gi meg noe særlig rabatt uten å gå i tap selv. Da ville de heller at jeg skulle sende skiene tilbake. En annen ting var en jeg kjente som bestilte ski samtedig som meg bestemte seg for å få fikset de hos den lokale butikken. De klarte å fikse skiene ulikt, altså enne bindigen passet til skoen, andre skoen passet ikke i det helle tatt. Stolte ikke helt på de etter det. Med 4 hull i skiene så forsvinner vel og muligheten til å endre bindingene hvis man skulle ønske det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.