Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT-nøgle (Nøkkel til turisthytter i Norge)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ud at vandre i Dovrefjell i uge 42.

Men hvordan får jeg fat i en DNT- nøgle?

Jeg kan forstå, at flere hytter er aflåst.

Gunnar

Annonse
Skrevet

Vilken väg ska du in i Dovre? Du bör kunna hyra (i praktiken köpa) nyckel på Hjerkinn eller

Kongsvoll, om du är medlem i DNT. Föreslår att du ringer dem. Turistkontoret i Oppdal,

som samtidigt är biljettförsäljning för järnvägen vet säkert, eller kan du ringa/skriva KNT

(du hittar adress och telnr på www.turistforeningen.no).

Man kan också beställa per telefon från DNT i Oslo, men det blir DYRT, och tar förstås några

dagar. Då räcker det också att vara medlem i ngn förening som har reciprocitetsavtal med DNT

(som t ex STF i Sverige eller vad som nu kan finnas i Danmark).

Gjest Anonymous
Skrevet

En betingelse er at du er DNT medlem. Den kan således hentes a) turistkontoret på Dombås (forutsatt at det er åpent) :D DNT Oslo sine lokaler i Oslo dersom du er forbi der. c) Det er mulig DNT har samarbeidspartner i København. Det vet jeg ikke, undersøk i tilfelle med DNT

www.turistforeningen.no

Dersom du ikke er medlem, men likevel ønsker nøkkel er jeg usikker på hvorvidt det er mulig.

Skrevet

Tisind tak for alle svarene. Nu er jeg kommet lidt længere i planlægningen.

Gunnar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.