Gå til innhold
  • Bli medlem

bindinger og støvler til volkl one


squidman

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøper nye ski for tiden og landet på volkl one til freeride/topptur....er keen på å prøve rocker ski etter flere år med wayback.

 

Spørsmål: jeg klarer ikke bestemme meg mellom kombinasjonen dynafit beast/mercury/vulcan eller radical ft/tlt6.

 

Skiene er ganske tunge (runde 2100g på 166cm) og lurer på om radical/tlt6 klarer å kjøre de...på den andre siden radical/tlt6 kombinasjonen blir nesten 1kg lettere en beast/mercury (og flere tusen lapper billigere).  

 

Wayback blir som lett toppturski, men ser for meg at jo mindre jeg går veldig mye at jeg bruker hovedsakelig volkl både på toppturer og anlegg. Har ikke tenkt å skaffe meg vanlig alpin oppsett da jeg kjører ikke spesiellt agressivt, burde holde massevis med beast.

 

Noen meninger? Går det an å kjøre beast med tlt6? Eller blir det for lett støvel?  Blir circa 50/50 topptur/anlegg.

 

takker i forveien

 

edit: min nåværende oppsett er mt baker superlight (samme som wayback), naxos nx21 og gamle garmont g-rides.  Ski og bindinger er ganske tunge..(2,7kg) ditto støvlene (1,8kg).  Har tenkt og bytte ut naxos på mt baker med brukte tech bindinger og bruke noen lette men gamle scarpa tech støvler som jeg har sittende til lengre bortover turer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er de kjøpt ved tromsø sport (snille priser!) og mulig blir det en skredsekk også http://www.tromsosport.no/products/mammut-prso-protection-airbag-35-liter-black-white

som vi forhandler pris på...

 

Super-stoked! Mt baker superlights var greit nok, men noe pinglete med naxos (ikke de mest torsjons-stive bindinger heller med sloppy garmont g-rides)...mt baker skal nå bli bortover-lett topptur ski med noen brukte dynafits og noen gamle dynafit scarpa støvler (dame versjon! men lette og kjøpt til 500 kr på ute.no i bergen som faktisk passer...)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten til de som lurer...har ikke mottat skiene men masse tilbakemelging fra duden på tromsø sport via sms og mobil, topp service! Sterkt anbefales! Monterer binding samme dag som jeg bestilte og holder meg oppdatert, spør om vekt, din, alt mulig...jævlig bra service hvis du spør meg! Noe man ikke får i større byer....

 

tromsø sport .... :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.