Larsdx Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 Er det noen her på forumet som kunne tenke seg å komme i gang med trening for fjellturer her i Oslo? Jeg tenker meg å gå motbakker med moderat tung oppakning én gang i uken, året rundt. Jeg blir gjerne med å slepe pulk og dekk også, men mangler bil. Jeg er selv i middels form, har som mål å ta av noen kilo og jogger/går på ski noen ganger i uka. Men med sekk er det jo mulig å tilpasse vekten, slik at man finner et tempo som passer for alle. P.S. Kjenner til Hvitserks treningssamlinger, men tid og sted passer ikke meg. 3 Siter
+ost Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 Kan være, hvis jeg får tilpasset det til kone og tre unger. Har bil, ski, og sykkel, moderat til dårlig form. Siter
Larsdx Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Skrevet 3. februar 2014 ost skrev (På 3.2.2014 den 13.21): Kan være, hvis jeg får tilpasset det til kone og tre unger. Har bil, ski, og sykkel, moderat til dårlig form. Høres bra ut. Som du vet er jeg også familiemann. Jeg tar kontakt på PM. Om det er andre som er interessert, er det bare å ta kontakt. Siter
+rayun Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 Bra tiltak Larsdx og noe som burde være midt i blinken for flere av oss. Bor selv litt for langt unna, så litt upraktisk for egen del. God trim sammen med meningsfeller høres helt greit ut syns jeg. 1 Siter
Sopranoo Skrevet 8. februar 2014 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er intressert, Moderat ungdom, middels sprek, nybegynner! 1 Siter
Larsdx Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Skrevet 9. februar 2014 Sopranoo skrev (På 8.2.2014 den 21.18): Jeg er intressert, Moderat ungdom, middels sprek, nybegynner! Fint, du hører fra meg. Første trening blir om en ukes tid++ Siter
fjellrypa Skrevet 17. februar 2014 Skrevet 17. februar 2014 Jeg kan tenke meg å være med, hvis sted og tid passer. Har alltid drømt om å trekke dekk, men aldri satt i gang (det er så mange turer som skal gås først...). Siter
Larsdx Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Skrevet 17. februar 2014 fjellrypa skrev (På 17.2.2014 den 8.47): Jeg kan tenke meg å være med, hvis sted og tid passer. Har alltid drømt om å trekke dekk, men aldri satt i gang (det er så mange turer som skal gås først...). Jeg og @tronn kjører en testtur kl 20.00 på torsdag. Derettet blir det fast opplegg tirsdager. Tid og sted kan variere litt, men med utgangspunkt i at området er enkelt tilgjengelig med kollektivtransport. 1 Siter
Larsdx Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Skrevet 18. februar 2014 fjellrypa skrev (På 18.2.2014 den 8.15): Og stedet var ...? Sognsvann. Om føret holder satser vi på ski opp måneskinnsløypa, med pulk eller sekk . Siter
tronn Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Møter ved bommen på Sognsvann kl 2000. Jeg kommer med sekk uansett. Er kaldt til torsdag, men føret er hardt og isete. Skal riktig nok komme noe nedbør i dag og i morgen. Siter
Larsdx Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Skrevet 18. februar 2014 Jeg ser på Skiforeningens sider at det senest i dag har blitt kjørt løyper i området. Om Måneskinnsløypa har fordårlig føre går det sannsynligvis greit å gå løypa på vestsiden av Sognsvann. Siter
Walkabout Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Det ligger dekk med tau på Hammeren i Maridalen. Regner med at Hvitserk bruker dem på sine treninger, men tror det er fritt fram så lenge ingen bruker dem. Ligger ved parkeringen langs veien nord for elva. Siter
Fjellfant1 Skrevet 19. februar 2014 Skrevet 19. februar 2014 Høres ut som et kjempegodt tiltak jeg gjerne blir med på! Snakker vi på ski eller på beina? Siter
Larsdx Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Skrevet 19. februar 2014 På torsdag tenker jeg vi prøver oss på ski. Opplegget kan variere litt fra gang til gang. Siter
Larsdx Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Skrevet 20. februar 2014 Jeg blir dessverre nødt til å avlyse i dag. Mulig @tronn stiller om det er noen andre som er interessert. Siter
tronn Skrevet 20. februar 2014 Skrevet 20. februar 2014 Ja. Jeg tar turen uansett. Men jeg drar litt tidligere, så om noen vil være med, er det bare å sende en pm. Regner med å være på sognsvann mellom 18-19. Siter
tronn Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 Hepphepp! @Fjellfant1 og jeg var ganske aktiv med dette fram til sommerferien. Med trening en gang i uken, hvor vi stort sett gikk Sognsvann - Frognerseteren på ski, Midtstuen - Frognerseteren til fots eller Bogstadvannet - Tryvannstårnet til fots. Forrige tirsdag ble jeg med Hvitserk gjengen på tilsvarende treningstur fra Bogstadvannet til skitrekket før Tryvannstua. Om jeg fortsetter å gå med Hvitserk er litt usikkert. Det virker veldig sosialt, men de går ikke helt opp til tårnet, og de går litt saktere da de fleste trekker dekk. Men Fjellfant1 og jeg skal uansett gå med de kl 18 fra parkeringa ved Bogstadvannet i morgen. Og vi vil fortsette med dette framover i en eller annen grad framover. Så dersom folk ønsker å bli med, så er det bare å hyle ut. Vi har stort sett avtalt dette mellom oss pr PM, eller SMS. Siter
Adelheid Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Holder dere forsatt på med slike treninger på tirsdager ? Siter
tronn Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Njaa... Jeg har hatt en pause grunnet mye arbeid, men jeg tenker å kanskje starte opp igjen i morgen. Være med? Siter
Adelheid Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Blir Gjerne med da:) Samme tid og sted som skrevet over i posten? Siter
hesthov Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Hei, har dere fortsatt skitrening med sekk og kanskje pulk? Hvis noen har en pulk, vil jeg gjerne prøve å trekke den! Siter
tronn Skrevet 29. januar 2015 Skrevet 29. januar 2015 Det er ingen som har trukket pulk enda. Vi har kun holdt oss til sekk enn så lenge. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.